OT blba otazka, was: odkial mam vediet co bol subject ked tam bolo len Re: ? :-)

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Sobota Březen 7 11:52:53 CET 2009

> Puvodni zprava ze dne 7.3.2009 od Jan Waclawek:

> AJAX je zkratka pro Asynchronous JavaScript and XML. Je to
> technologie, ktera umoznuje menit obsah stranky bez toho, aby bylo
> nutno znovu zpracovat a nacist kompletne celou stranku. Jednoduse,
> JavaScript umisteny na strance dokaze vykonat HTTP pozadavek na server
> a prekreslit jen pozadovanou cast stranky.
>
> Predstav si treba stranku, kde mas slozity formular a prave si vybiras
> nejake zbozi. Vybral sis kategorii zbozi a ocekavas, ze se ti do
> dalsiho vyberoveho seznamu nacte podkategorie nebo jiz konkretni
> [...]
Zdravím,
  ano, už jsem si taky všimnul, že některé weby v poslední době "zchytřely"
a že umí hezky modifikovat část stránky podle "vývoje situace". Myslím, že
AJAX je rozumná extense, protože je podporovaná většinou moderních browserů
a hlavně je multiplatformní. Takže rozhodně nic proti.
  Ovšem rozhodně jsem všema dvaceti prstama proti ActiveX a VBS, asi tušíte,
proč :-). Tyhle technologie bych chápal ještě na firemním intranetu, kde
politika firmy jednoznačně určuje prostředí intranetu (u nás tohle máme a
tak za mne holt některé agendy vyplňuje šéf :-) ). Ale ve veřejném, otevřeném
Internetu to skutečně nemá co dělat, protože to je totální nestandard.

  S pozdravem Pavel Troller