Diodove bloky 50A - prehrivani

Koder Petr Koder.Petr@azd.cz
Pátek Březen 6 14:15:50 CET 2009

Dekuji za názor, ale asi si nerozumime...

Ano, blok je zality v "takovem tom plastu" (do hlinikove vanicky). Ale ja se divim, ze snad ani jeden muj diodovy blok neodpovídá udávaným parametrum. Uz vůbec si nedovedu představit, ze bych na vyvody nasadil fastony a ještě na vyvodech "pritopil" vzniklym prechodakem.

a) stredni proud 50A ma ten KBPC5008 snest při 50Hz, povrchove teplote 55 st.C a odporove zařeži trvale. Nevim, snad parametry nectu spatne (katalogovy list v webu GME).

Tyto me komentare plati, pokud jsem dobře meril a udelal spravne zavery:

b) teplotu pouzdra mam při mereni 36 st.C, 75 st.C je teplota vyvodu při proudu "pouhych" 10A. Vlimem tepelneho odporu mezi vlastnim usmernovacem a pouzdrem bych pri jmenovitem proudu musel drzet teplotu chladice na cca -50 st.C pro 170 st. C na prechodu. Při teplote chladice by 55 st.C a jmenovitem proudu by byla teplota prechodu kolem 270 st.C (55st.C+50A*1,55V*2,8K/W)a to uz kremikovy prechod nesnese.

c)stredni proud 20A je pro tento mustek a 55st.C na chladici opravdu maximum, ale bez jakychkoliv ulev (zatez, pulzni zatizeni...). Teplota prechodu totiž bude blizko 150st.C.

d)Samostatne diody asi ano, ale v pocatecnich uvahach jsem chtel vyuzit tento prvek, který mel papirove stacit s velkou rezervou. Prakticky však nevyhovuje. S podobnym pristupem vyrobcu bych pak ani ty samostatne diody pouzit nemohl.

e)diody do pulznich zdroju (rychle diody) nemaji podle mych informaci obecne mensi ztraty, pokud mají mit prurazne napeti alespon konstrukci pozadovanych 400V. Diody v tomto bloku mají při 10A a teplote tech cca 75st.C ubytek "jenom" 0,78V

Petr