elektronicke trafo a NTC termistor

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Pátek Březen 6 11:25:35 CET 2009

No, to je tym, ze to nie je NTC, ale zostava NTC+PTC. PTC kuri do toho NTC, aby ho udrzal "otvoreny" a tym, ze je PTC, si vlastne sam sebe ureguluje prud potrebny na jeho vlastne zohriatie.

Podobne su robene aj "degauusovace" na CRT, ktore maju vlastne opacnu funkciu - pri zapnuti musia pustit velky prud a potom ho stiahnut na nulu -  len tie su dva rozne PTC a maju 3 vyvody, t.j. ten "kuriaci" je napajany trvalo a ten "obmedzujuci" je v serii s tou cievkou okolo obrazovky.

wek