Re: vykon topeni

k.novo k.novo@seznam.cz
Pátek Březen 6 11:12:11 CET 2009

Hele Franto,

ja mam celkem pochopeni pro tvůj business, ale delas to blbe.
Fain vysetril jsi rekneme Radik 21 600x1600mm u toho se uvadi vykon 2061W, ale to je vykon pri Ti=20 a spadu otopne vody 75/65C, fakt nevim kdo by takovy spad dnes pouzival. Pri rozumejsim teplotnim spadu 55/45C je vykon jiz jen 1045W a pri Ti=22 dokonce jen 952W.
My spocitali ztraty prostupem na cca 180W, zaokrouhlime na 200W
Ztraty vetranim, rekneme, ze intenzitu vymeny vzduchu stanovime na 0,3 (norma rika 0,5, ale to je pro bezne domy, kde se nekouri az moc) objem mistnosti je  31m3 hustota 1.23kg/m3 merná tepelná kapacita 1.013kj/Km3  31*0.3*1,23*1,013*36=420kJ
Tj. ztraty vetranim 120W
Celkove ztraty 120+200=320W, tohle je ztrata s kterou by se melo pocitat pro odhad nákladů na vytapění atd. Pro realny rovoz, prirazime 30% na urychleni zapotu, kryti nepredvidanych ztrat atd. zaokrouhlime nahoru a mame zde 500W tomu jiz odpovida tvuj vysetreny radiator 952W pri spadu 55/45, respektive mene pokud pouzijes kondenzacni kotel a spad 45/35.
Problem by byl pokud jsi vysetril Radik 33 s 2kW pri 55/45C, ale to je takova obluda, ze kdyz te s ni nekdo pusti do baraku tak nema cenu nic vysvetlovat a pocitat :-)

Jinak Franto bud rad, ze jeste najdes nadsence, kteri i dnes stavi domy s topenim, tedy s radiatory. Ja bych treba rekl, ze kdyz uz nekam rvu 150mm EPS tak se vyplati pridat dalsich 10cm a mit 250mm EPS tj. ztraty prostupem  35W zed, okno dame u= 0.8 tj. 95W, na vetrani nasadime nucene vetrani s rekuperaci a z 120W mame at nezeru 30W, mame vyresenou prasnost a nesrovnatelny komfort. ztraty teda budou 35+95+30=160W, na to nepotrebuji topeni a radiatory, vystacime si s dohrevem vzduchu, teda spis v pracovne i bez nej neb ji vytopim beznym PC s cca 150W. A to se tu porad bavime o situlaci, kdy je venku -14C a v pracovne 22C.

Tak asi tak topenaricku :-)

KN

Heled ty jeden inzenyre, ty to mu vubec nerozumis. Proste mam jeden 2kW radiator, kterej jsem "vysetril" na minule zakazce a ted ho potrebuju nejak zpenezit. Takze si ty svoje cisla muzes strcit vis kam. Treba za cepici.
s pozdravem Franta Topenar.
 :-)

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz