vykon topeni

"Ing. K.Prokůpek" kpr@seznam.cz
Čtvrtek Březen 5 13:27:27 CET 2009

Já bych topení nepočítal na objem vzduchu, ale na tepelné ztráty a
zisky, které primárně mají charakter plochy.
Také má velký vliv charakter domu, velikost ale i prostorové rozložení.
Jak říkal P.Hudeček, je to rozdíl plocha versus objem. Objem v tomto
případě slouží jako porovnávací veličina, stejně tak si megajouly můžete
přepočítat na pytle brambor ve sklepě aby jste se pak mohli hádat kdo
"má lepší".

Pro ruční výpočet doporučuji nastudovat ČSN 060210, dá se to velice
zjednodušit tím že budete počítat jen s okny, dveřmi.

Pro výpočet s počítačem vám postačí
http://www.tzb-info.cz/t.py?t=16&i=107&h=38

KPR