Tektronix vs Agilent - osciloskop.

Tomáš Tomáš tom.tore@seznam.cz
Čtvrtek Březen 5 01:23:32 CET 2009

Tajne to neni, znamy pracuje v kalifornii u jednoho velkeho prodejce tohoto vybaveni, ty Teky jsou funglovky z nejake spesl prodejni akce, 1GHz Agilent je stroj z nejake vystavy. Zas az tak exkluzivni ceny to nejsou a obcas na ne lze narazit i jako bezny zakaznik, jen clovek musi mit trpelivost, nespechat a trochu hledat. Ja nespechal, misto abych nakupoval, kdyz byl dolar za 15.5 tak jsem lisacky pockal az pujde koruna cugrunt. :-)
S temi 150MHz hodinami mate pravku, chtelo by to 500MHz, ale jak jsem rekl, pri dnesnim kurzu a faktu, ze jde ciste o penize z me kapsy, jsem si stanovil  limit cca 5000$ a kdyz clovek chce Mixed Signal tak za ty prachy nic lepsiho neni. Krize se jak se zda v oblasti osciloskopu nijak neprojevuje a jak nabidka  novych tak mirne pouzitych MSO v teto kategorii neni az tak velka. V neposledni rade u hodin mi staci vedet, ze jdou a ostatni signaly jdou zpravidla pomalejsi, zkratka 350MHz. musi stacit :-) , vsak znacna cast mistnich nadsencu vystaci s podstatne horsimi stroji, ja sam doted vystacil s 100 respektive 60MHz scopem a popravde hlavni duvod rozhodnuti o obmene ani tak neni omezeni frekvencni, i kdyz to jsem pocitoval, ale fakt, ze z nej neumim data dostat do PC a prefocovani obrazovky je opruz. Ono by to asi nejak slo,muj soucasny DPO ma GPIB, ale pri cenach za GPIB kartu, velikosti nebo spise malosti pameti toho scopu zkratka pokukuji po novem.
Nejlepsi je,ze jsem mohl mit MSO4031+ dva seriove moduly + aktivini dif. sondu vse za 5200$,ale nez jsme se ja vul rozhoupal tak byla fuc :-(. Na druhou stranu je to pro me docela dost penez, tak se nechci unahlit.
Pokud jde o cenu seriovych modulu tak tomu rikam cenove vydirani, nevim presne co to je za zazrak,ale podle me jde o nejakou pamet aktuvujici/pridavajici funkce do skopu a vyrobci na tom neskutecne rejzuji.

T.

P.S. Vyznam, ja vim, ze se to pise s "y" dokonce vim, ze vyznamne je s mne, ale at chci nebo nechci tak pokud si text psany na klavesnici po napsani neprectu tak, klidne napisi "i". Rikejme tomu porucha, negramotnost nebo libovolne jinak, ale je to tak. V konferenci k tomu jeste prispiva zdejsi ceska, konvence , psat bez hacku a carek mi dela docela problemy.

>Při nastavení 10M bodů to trvá u obou rivalů zhruba stejně dlouho. A to
znamená extrémně dlouho - proto je tam asi také možnost zkrohnout paměť
až na 100k bodů - pak běží oboje celkem svižně. Problém je ale v tom, že
oba rivalové vydávají neustále upgrady FW a proto je to možná teď jinak
(ale třeba za měsíc to bude zase jinak).

Co se ergonomie týče, tak mě třeba přijde Agilent přehlednější a i
takový přívětivější, ale to je spíše otázka vkusu. Asi jako spor AVR vs.
PIC. Navíc IMO mají oba ovládání zhruba stejné, ostatně stejně  jako
osciloskopy už 30 let (teď jsem měl na stole starý 100 MHz HP z 80. let
a těm dnešním jako by ovládání vypadlo z oka).

Problém Teku je ovšem hlavně v tom, že bez těch modulů toho "digitálně"
moc neumí - možná by stálo za úvahu vzít levnější Tek a moduly k němu. S
nimi je analýza sběrnic jedna radost. Jak umí Agilent sběrnice netuším,
takže nemohu porovnávat.

Nakonec bych si dovolil poznámku s "hodinami do 150 MHz". Pokud tím
myslíte frekvenci obdelníkového signálu, tak aby vypadal nějak slušně,
tak by to chtělo alespoň 3. harmonickou a už jsme na 450 MHz. 300 MHz
osciloskop vám tohle zobrazí jako sinus!

A který vybrat - to záleží na tom, co s tím chcete změřit. Každý má své
slabé i silné stránky. Ten Tek má třeba některé vážně vychytané funkce
spouštění a vypadá takový "perspektivnější" (ale Agilenta jsem viděl v
akci už dávno, takže si to zas tak nepamatuji).

OH

PS: Mohu se zeptat, kde vám nabídly tak pěknou cenu, nebo je to tajemství?