Neboootujici pocitac [OT?]

Pavel Kadečka pavel.kadecka@gmail.com
Středa Březen 4 16:35:01 CET 2009

2009/3/4 Saša Svobodová <sasa@zirafoviny.cz>:
> Hezke odpoledne,
>
>    tridim stare desky z pocitacu a narazila jsem na jednu, ktera se
> tvari jako ze je v poradku, ale nechce se dostat nikam dal, nez do
> SETUPu. tam vidi vsechny periferie, umi najit disky a tak podobne. Kdyz
> se ale pokusim o spusteni libovolneho operacniho systemu, tak pocitac
> skonci hlaskou "Computer has not started. Please insert system disk and
> press Enter" cimz veskere snazeni konci.
>
>    Vim, ze to nema dneska smysl, ale me zajimalo, spise ze zvedavosti,
> co to muze byt za chybu? Pocitac nenabehne ani z diskety ani z disku,
> [...]

A není to 5x86? AMD t.č. vyráběli CPU pinově kompatibilní s 486, s
oficiální taktovací frekvencí 133MHz (=4x33), které se nechaly bez
problémů přetočit na 150 (=3x150), 160 (=4x40) a snad i na 200 MHz
(=4x50?).

http://www.buy.com/prod/amd-5x86-586-133-mhz-socket-3-486-3-45v-cpu/q/loc/101/208189235.html

Ta deska bude zřejmě z nějakýho značkovýho PC, tj. formát
nekompatibilní s AT ani s ATX, tak bych se nedivil, kdyby na ní ještě
něco chybělo (co zůstalo ve skříni) a bez toho holt nenaběhne. Třeba
nějakej zámek s klíčkem.

Samozřejmě u tak starejch věcí to může bejt i HW chyba, třeba
přerušenej spoj na desce - pak by klidně mohla najít všecky disky a
mechaniky a přitom mít problém naběhnout.

Pavel Kadečka.