OT Digitalne fotaky, co nam vadi Was: OT Tak som zase naletel svojej vlastnej naivite (iPod Shuffle II)

Miroslav Šinko sinkomiro@gmail.com
Úterý Březen 3 20:02:38 CET 2009

Pomeral a spocital som podla mojej metody, fyzicke napichnutie do
fotaku je takto jednoduchsie (baterky su zasunute, nemusim sa
kontaktovat v hlbke sachty).

Fakty: elyt 47u, Uo=2.42V, u=6mV, t=240s, R je hladany "odpor" fotaka Canon.
vzorec pre nabijanie kondika: u=Uo*(1-e^(-t/(R*C))),
z toho R=-t/(C*ln(1-(u/Uo)))
po dosadeni vysiel R=2E9 ohm
Dalej po 420s bolo u=9.3mV
R=2.3E9
Rozdiel vysledkov pripisujem zvodu, nedefinovanemu priebehu prudu
fotakom a pod.. Prud vychadza v jednotkach nA, to je nic...

Urobil som kontrolne meranie aj na fotaku Sony, kde som A-metrom
nameral 15.5uA. Nabijanie kondika bolo rychle, za cca 10s boli 2V.
Tak som to vsetko poratal. Z daneho prudu vychadza "odpor" fotaka
156kohm. Teoreticky by nabijanie kondika danym prudom malo trvat cca
13s.
Takze ono to celkom sedi, kondik ma nejaku odchylku kapacity. Urobil
som aj kontrolne meranie mimo fotaku na overenie metodiky - cez odpor
150k to trvalo tiez tych cca 10s :-)

No tak momentalny zaver je taky, ze Canon zerie pocas prvych
niekolkych minut zanedbatelne. Meraci pripravok necham pripojeny
dlhsie, obcas hodim ockom na V-meter a uvidim, ci sa nejaky zvyseny
odber objavi neskor.

miro