[OT] Zabezpecovaci systemy na draze

gatilo gatilo@centrum.cz
Úterý Březen 3 18:18:14 CET 2009

 3.3.2009, 18:13:34

Ano, v Anglii tenhle system opravdu hojne pouzivali, jen to nazyvali
klic, a dotycny predmet byl nejcastej bronzovy nebo mosazny odlitek,
tvarem pripominajici skutecny klic.
Ovsem s tim minulym stoletim, jse se asi spletl. Tedy v beznem
provozu, ne v nejakem skanzenu ci atrakci pro turisty.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz

--
Cihak@dkv.lbc.cd.cz napsal:

> [...]

> Já osobně, když jsem viděl obrázky z té nehody jsem řekl, že bych
> tam nasadil "dřevěného výpravčího". To je jedno z nejstarších a
> podle mého názoru nejbezpečnějších zabezpečovacích zařízení. Jedná
> se o dřevěný kolík - řádně označený aby nemohlo dojít k záměně. Ten
> kdo ho má může vyjet na trať. Pokud ho nemá, musí stát ve stanici
> tak dlouho, dokud mu ho ten naproti nepřiveze. Jak prosté milý...
> Nemáš kolík = nejedeš. Mimochodem mám pocit, že toto vymysleli v
> Anglii a používali to ještě koncem minulého století. Samozřejmě na
> takových (jednoduchých) tratích, kde to bylo možné.

Zpráva>>3) Takové zabezpečení musí být totál blbuvzdorné...