OT Digitalne fotaky, co nam vadi Was: OT Tak som zase naletel svojej vlastnej naivite (iPod Shuffle II)

Pavel Kadečka pavel.kadecka@gmail.com
Pondělí Březen 2 18:06:16 CET 2009

> Heeeej?
> Pamatam, ako som onoho casu cvicne s tuzkovkou prepaloval drotik z lanka, to bolo urcite viac nez amper.
> To si ten fotak cucne viac (a ten niklak mu viac da), alebo sa za tych poslednych par rokov "vyoptimalizovali" tie zinkuhliky tak aby ich ludia prestali kupovat?

Ten drátek by se možná přepálil i dneska, ale článek v tý chvíli
určitě nemá ani 1 volt a i to už je pro foťák tak málo, že se vypne.
Ve foťáku je určitě nějakej step-up měnič, ten odběr může bejt i jen
chvilkovej a foťák podle zvýšení vnitřního odporu resp. poklesu napětí
vyhodnotí vybitej článek a radši se vypne než aby ty baterky vytlouk
víc než je zdrávo. NiMH článkům škodí vybití pod 1V, ne?

Pavel Kadečka.