OT: Odhlučnění pizzaboxu

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Pondělí Březen 2 09:22:12 CET 2009

Zdravím počítačové experty i ty ostatní :-),
  chtěl jsem se zeptat, zda máte nějaké dobré zkušenosti s odhlučněním 1U
rackmount serveru. Je to starší Intel P-4 a celé to vydává zvuk jako
vysavač a zubní vrtačka dohromady. Problém je, že vestavěné větráčky jsou
malinké, ale je jich mnoho a vrtí se docela rychle. Přímo na chladiči CPU
je originál Intel, velmi nízký, cca 50 mm v průměru, a sensory mu naměří
9300 RPM. To je ta vrtačka. Zbytek udělá 5 větráčků, které jsou tam různě
vevnitř nastrkané, aby tím boxem proudil vzduch, a ty mají dle sensorů
(monitorované ale nejsou všechny) nějakých 6000 - 7000 RPM. Bohužel výrobce
motherboardu (Intel) přivedl na napájení těch fanů tvrdých 12V, nikoliv PWM
výstupy těch řídicích brouků, takže sice je mám všechny na povel a mohu do
nich zapisovat, co chci, ale větráky běží stále naplno. Přepojovat to
napájeni z 12 na 5V se mi nechce zase z důvodů, že kdyby bylo potřeba skutečně
zafoukat z důvodů náhlého přehřátí, tak by to nešlo. Nejlepší by asi bylo
vyměnit ty fany kus za kus za nějaké tiché provedení. Dělá se ale něco
v těchto rozměrech ?
  S pozdravem Pavel Troller