OT Tak som zase naletel svojej vlastnej naivite (iPod Shuffle II)

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Neděle Březen 1 11:44:36 CET 2009

Puvodni zprava ze dne 1.3.2009 od HW CNCnet.info:

> Ja nevim zda je to tak jednoduche to takto vysvetlit. Ja jsem nikdy
> neplanoval kupovat hudbu z netu a presto me to, ze si nemohu
> nagrebovat CD u rodicu nijak zvlast neboli. Pro nekoho to omezujici
> byt muze.

Kdyz jsem byl maly, pocitace zacinaly, teprve nekdy na stredni skole
jsem si brigadami vydelal na svuj osmibitovy pocitac. Jenze dnes je
situace jina, pocitacu mam nekolik. Tedy spis hodne nez nekolik. A
nejen ja, je zcela bezne, ze kdekdo ma pocitac stolni, notebook a
jeste pocitac v praci.

Vem to i obracene, co kdyz tchyne prijede, ze by do toho neco
potrebovala hodit? Nepotahne svuj stolni pocitac. A takovych
pripadovych studii bychom nasli mnoho, vzdyt dnes je vice nez kdykoliv
drive prave aktualni to, ze si clovek chce ta data ruzne prenaset sem
a tam.

> Nicmene duvody muzou byt i jine. iPhone neni jen prehravac - bezi na
> nem OS a i samotny iPod tam je jen jako aplikace, ktera vyuziva
> sluzeb OS a tim je i prace s DB ve kterych jsou ulozene informace o
> skladbach (to plati i o samotnem iPodu). Pripadne synchronizace s
> iTunes na nekolika PC by byly velmi problematicke (udrzet
> konzistenci dat) a naopak libovolne nahravani multmedialnich dat by
> nabouravalo koncept spravy v DB.

To je jen otazka software, tohle nevidim jako nejake omezeni.

> Ostatne v analogii me napada, ze stejne tak omezujici byla
> synchronizace s Outlookem na mem PDA s WinMobile. Take byl nutny SW
> do woken (ActiveSync), ktery navic nesel snad ani odinstalovat. Kdyz
> jsem PDA synchronizoval s dvemi Outlooky (doma a prace) tak driv
> nebo pozdeji se s prominutim rozmr...o vsechno. To bylo ostatne
> jednim z x duvodu proc PDA lezi v supleti.

Prosimte. Ja mnoho let pouzivam PDA i SmartPhony. Synchronizuje se
velmi dobre. S vice pocitaci, s vice zarizenimi. Ve Vistach to dokonce
funguje tak, ze uz je centrum pro synchronizaci soucasti Windows.
Pripojis nove zarizeni, Windows to poznaji, automaticky si z internetu
stahnou prislusny ovladac pro tohle zarizeni a nabidnou spolupraci.
Muzes nastavit, jestli chces synchronizovat nebo ne.

Nemusim snad ani zduraznovat, ze se takove mobilni zarizeni mimo
synchronizace rizene centrem pro synchronizaci soucasne namapuje do
Tento pocitac jako disk do sekce Prenosna zarizeni, takze si tam muzes
snadno prenaset soubory, kdyz to nechces delat pres program k tomu
urceny.

> Ted kdyz jsem si na to PDA vzpomnel tak mi to pripada jako naprosto
> stejny pripad. To, ze mi to nevadi je jen proto, ze nepotrebuji
> synchronizovat iPhona na vic PC.

Kdyz prinesu mobilni zarizeni s Windows Mobile na jakykoliv pocitac,
nemusim nic instalovat a nemusim se niceho bat. Pri zapojeni se
zarizeni napoji a mohu zvolit, ze nechci nic synchronizovat, jen budu
si budu prenaset data.

Jako Mass Storage se chova napriklad muj diktafon i navigace TomTom.
Je to velmi pohodlnne. Ja chapu, ze ti to nevadi, ze ti to neschazi.
Presto je to funkce, ktera by se velmi hodila.

> Me rozhodne Apple nic za propagaci neplati, ale vadi mi soudy lidi,
> kteri si s veci hodinu nekde hrali a pak napisou, ze je to hrozny.
> Me treba na iPhonu vadi uplne jine veci - napr. odflaknuty BT.

Tak s tim se neda nic delat, to je jejich nazor. I oni maji pravo rict
o necem, ze je to hrozny, kdyz jim to tak pripada. Nemuzes po nich
chtit, aby to nejdrive mesic zkoumali a posuzovali ze vsech stran. Ono
je to pro ne proste hrozny, kdyz to neumi neco, co chteji. Treba
zrovna kvuli tomuhle je to pro ne absolutne nepouzitelne.

Ja MP3 prehravac nemam, hudbu neposloucham. Manzelka ma TEAC, vypada
to jako takove PDA, ma to barevnou dotykovou obrazovku. Normalne se to
pripoji k pocitaci, chova se to jako Mass Storage, nahrajes si tam
hudbu, filmy, fotky. Zadna veda. A pak to hraje a ukazuje, co
potrebujes. Zadne specialitky, proste to dela to, co to delat ma,
prehrava, co si do toho nacucnes.

A vis, co vadi zase mne? Ze ti dementni vyrobci mobilnich telefonu
(normalnich i SmartPhonu) davaji do mobilu radio. To znamena, ze kdyz
mam mobil koupeny jako podnikatel, musim platit za kazdy takovy mobil
poplatek za radio, at chci nebo ne.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem