OT Tak som zase naletel svojej vlastnej naivite (iPod Shuffle II)

HW CNCnet.info hwnews@cncnet.info
Neděle Březen 1 09:08:12 CET 2009

Petr Zahradnik napsal(a):

> [...]
> prodavac te hudby, takze ji chce prodat co nejvice. Ani mu nejde o to,
> ze by chtel chranit nahravaci spolecnosti, na to jsou kratke i ty
> spolecnosti, natoz Apple. On chce jen vydelavat pro sebe. Ona take
> situace v USA je malinko jina, kdyz tam ta hudba stoji par susnu. Ale
> i tak, treba me by tohle odradilo, protoze ja jsem zastancem
> autorskeho prava, mam vsechno legalni. A prave proto nesnasim
> ptakoviny, ktere me jako legalniho uzivatele v cemkoliv omezuji a
> obtezuji. Zatimco zlodeji si to stejne kopiruji a na vsechno kaslou...

Ja nevim zda je to tak jednoduche to takto vysvetlit. Ja jsem nikdy
neplanoval kupovat hudbu z netu a presto me to, ze si nemohu nagrebovat
CD u rodicu nijak zvlast neboli. Pro nekoho to omezujici byt muze.
Nicmene duvody muzou byt i jine. iPhone neni jen prehravac - bezi na nem
OS a i samotny iPod tam je jen jako aplikace, ktera vyuziva sluzeb OS a
tim je i prace s DB ve kterych jsou ulozene informace o skladbach (to
plati i o samotnem iPodu). Pripadne synchronizace s iTunes na nekolika
PC by byly velmi problematicke (udrzet konzistenci dat) a naopak
libovolne nahravani multmedialnich dat by nabouravalo koncept spravy v DB.

Ostatne v analogii me napada, ze stejne tak omezujici byla synchronizace
s Outlookem na mem PDA s WinMobile. Take byl nutny SW do woken
(ActiveSync), ktery navic nesel snad ani odinstalovat. Kdyz jsem PDA
synchronizoval s dvemi Outlooky (doma a prace) tak driv nebo pozdeji se
s prominutim rozmr...o vsechno. To bylo ostatne jednim z x duvodu proc
PDA lezi v supleti.

Ted kdyz jsem si na to PDA vzpomnel tak mi to pripada jako naprosto
stejny pripad. To, ze mi to nevadi je jen proto, ze nepotrebuji
synchronizovat iPhona na vic PC.

> To je velice dobre, ze tu tahle diskuze probehla, protoze tohle muze
> otevrit oci spouste potencionalnich zakazniku Apple, kteri se treba
> prave rozhoduji, jestli si neco takoveho koupit. Mit takove informace
> je velmi dulezite, protoze kdyz uz to maji doma, je pozde, pak se s
> tim musi nejak smirit a treba to pak i budou vychvalovat, aby nemuseli
> priznat chybu, ze koupili spatne.

No ja take nemam nic proti tomu aby se to zde probiralo a skoro mi
projde divne ze to nekterym lidem vadi, ze se neco dozvi, zvlast kdyz je
to oznacene jako OT.

> Tim vubec nerikam, ze to nekomu vyhovovat nebude, ani ze soucasni
> majitele jsou blbci - to uvadim pro pripad podobnych smyslenych
> reakci. At si kazdy pouziva, co chce, je to jeho vec, ja nikoho
> nesoudim a nejsem tu od toho. Ale jak rikam, je dobre to vedet predem:

Me rozhodne Apple nic za propagaci neplati, ale vadi mi soudy lidi,
kteri si s veci hodinu nekde hrali a pak napisou, ze je to hrozny. Me
treba na iPhonu vadi uplne jine veci - napr. odflaknuty BT.

> Treba ze kdyz jsem mel telefon Nokii a chtel jsem si ji u tchyne na
> navsteve nabit, stacilo si od ni pujcit jeji nabijecku na jinou Nokii.
> Kdyz si tam chci nabit SmartPhone, staci mi na to USB kabel a soupnout
> ho do pocitace.

No kompatibilita nabijecek u Nokii byla spis svetla vyjimka. Ja osobne
jsem u Siemensu (S10, ME45 a M75) kupoval kabely s kazdou radou a u
vetsiny telefonu to bylo uplne stejne.

> No a take je dulezite vedet, ze kdyz si budu chtit nakrmit u tchyne
> iPod, musim s sebou donest software iTunes, musim ji ho natahnout do
> pocitace, a pak sice prijdu o svou hudbu, ale muzu si tam dat nejakou
> jinou, a doma zase smazat tu novou a dat tam tu svoji puvodni a po
> ceste zakoupena cedecka nagrabovat znovu.

No ja bych treba do tohodle harakiri vubec nesel. Proste to na tohle
pouziti myslene nebylo. Tecka.

RV