RE: tichý disk

Jan Kral kral@fortech.cz
Pondělí Červen 29 18:41:12 CEST 2009

Nedal by se najit zdroj te statistiky? Docela by me to zajimalo. Kolega tvrdi, ze nejaky vystup od Google cetl a o zavislosti na nizke teplote pry tam nic nebylo.

Diky JK

Nedávno jsem četl statistiku životnosti disků od společnosti Google. Byl to výsledek sledování tisíců disků v jejich serverech za delší období. Jejich výsledky celkem korespondovaly s mými zkušenostni. Co mě ale překvapilo byla závislost životnosti na teplotě disku. Že se životnost snižuje při vysoké teplotě ví každý. Co jsem ale nevěděl je to, že optimální teplota je mezi cca 30 - 40°C. S vyšší teplotou se životnost snižuje. Co mě ale opravdu překvapilo je že se podle nich životnost markantně snižuje při snižování teploty. To znamená, že je podle nich podstatně horší studený disk než horký disk. Jak jsem koupil tak prodávám. Osobní zkušenosti s podchlazenými disky nemám :-). Nicméně když se nad tím člověk zamyslí svou logiku to má.

    Martin.