RE: tichý disk

Cihak@dkv.lbc.cd.cz Cihak@dkv.lbc.cd.cz
Pondělí Červen 29 10:57:21 CEST 2009

Nedávno jsem četl statistiku životnosti disků od společnosti Google. Byl to výsledek sledování tisíců disků v jejich serverech za delší období. Jejich výsledky celkem korespondovaly s mými zkušenostni. Co mě ale překvapilo byla závislost životnosti na teplotě disku. Že se životnost snižuje při vysoké teplotě ví každý. Co jsem ale nevěděl je to, že optimální teplota je mezi cca 30 - 40°C. S vyšší teplotou se životnost snižuje. Co mě ale opravdu překvapilo je že se podle nich životnost markantně snižuje při snižování teploty. To znamená, že je podle nich podstatně horší studený disk než horký disk. Jak jsem koupil tak prodávám. Osobní zkušenosti s podchlazenými disky nemám :-). Nicméně když se nad tím člověk zamyslí svou logiku to má.

    Martin.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of Šula Miloš
Sent: Monday, June 29, 2009 10:34 AM
To: HW-news
Subject: Re: tichý disk

Něco málo přes 50 WD a 50 Seagate po 5ti letech používání. Teď mi odešel třeba 200GB WD Caviar IDE, který neskutečně hřál už od začátku ( nedal se udržet v ruce v provozu ), takže se ani nedivím že jeho životnost nemohla být moc velká.Dále pak 2 40GB WD disky - to jen za poslední měsíc.Fakt je, že tu mám i 2 40GB Seagate Barracuda, které odešly cca po 3 letech.
Možná že to jen jen nějakou vadnou sérií, které jsme nakoupili...
Zatím je skóre 5:2 ve prospěch Seagate.

Ještě jsem našel Samsung 500 GB SATA II 5400 RPM, 16 MB  , který má v testech poměrně slušné parametry, ale o životnosti těchto disků nic nevím.Je to taky "Green" varianta.

Miloš