OT Rtut - jak to dopadlo

Pavel Novotny novotny.pp@atlas.cz
Pondělí Červen 29 10:04:34 CEST 2009

Ja to vim, amalgamova elektrolyza pri vyrobe chloru a lohu sodneho, obecne
se da rici, ze se rtut obecne pouziva pri vyrobe kapalného chloru, kyseliny
chlorovodikove, chlornanu sodneho a chladicich solanek typu R. Hlavni
nevyhodou teto vyrobni metody je vznik plynnych emisi rtuti a chloru. Podle
nezavyslych mereni byla napriklad v ulici Solvayova namerena koncentrace
rtuti 412 ng/m3 vzduchu, limit v USA je 300ng/m3 a hovori se o nem jako o
limitu prolobovanem chemickymi korporacemi, protoze je extreme vysoky (v CR
na to jdeme lisacky, zadle limity stanoveny nejsou):-).

PN

P.S. Vzdusnou carou cca 500m od vyse zminovane ulice je lokalita s jednemi z
nejdrazsich bytu v UL, jednomu to hlava nebere :-)

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Josef Dvořáček - José
Sent: Sunday, June 28, 2009 2:57 PM
To: HW-news
Subject: Re: OT Rtut - jak to dopadlo

Nevíte o jake konkretni prumyslove procesy se jedna? Docela by me
zajimalo jak je mozne vyfofrovat do vzduchu 45kg Hg..

JD

2009/6/28 k.novo <k.novo@seznam.cz>:
> Vyhozene prachy a ukazkovy pripad upadku ceskeho zdravotnictvi, rekneme si
to otevrene spise neschopnosti ceskych doktoru.
> Vysetrovat kev a moc ma vyznam pri akutni otrave rtuti, pokud vas zajima
dlouhodoba expozice + pripadny dopad na genetiku musi se provest vysetreni
obsahu Hg ve vlasech a pokud je pak duvod tak nasleduje serie genetickych
testu. Telo se snazi rtuti zvavit  a protoze ji to defakto neumi vfyloucit
snazi se ji uskladnit do vlasu.

> Pokud jste dlouhodobe bydlel s Hg v podobe viditelnych kapek pod podlahou
tak nemusi byt duvod k panice.

> V CR popravde neexistuje zadna aktualizovana norma, ktera by resila obsah
Hg v organismu cloveka ci realne expozicni limity, podle doporuceni WHO.
Dovolim si  si karicskou myslenku neexistuji zcela zamerne. Jeden priklad za
vsechny.
> V Usti nad Labem je uprostred mesta chemicka, ktera rocne vypusti 45kg Hg
v te nejnebezpecnejsi forme a to ve forme vzdusneho aerosolu s
mikroskopickymi casteckami Hg. Co by se asi stalo, kdyby nekdo udelal
screening obyvatel UL na obsah Hg a mel data s cim srovanvat?
> Ted si predstavte, ze v CR aktualne nesezenete antidotum na rtut, kterou
by slo realne objednat nekterym z farmaceutickych distribucnich kanalu.
> Jsem rad, ze toto nekoho zajima, vetsine ustecanu staci televizni saskarna
v podobe hasicu v tezky protichemickych obkecich zametajichch rozbity
teplomer , fakt, ze podobne mnozstvi Hg by slo nashromazdit vyluxovanim
prachu v jejich ctvrti je nechava chladnym. Otrlejsi flegmatici se daji k
rybarum a na brehu Labe si tahaji dalsi prisun Hg v podobe rych z Labe, voda
je prece jiz cista, voda mozna, ale ricni bahno je suprovej archiv tezkych
kovu a dioxinu, ryby bohuzel vetsinou toto nevedi a rochni se v usazeninach.

--
//   Josef Dvořáček - josé
//   mobil:   608 563 558