Re: +15V a -15Vstabilizátory s rozšířeným vstupním rozsahem

Pavel Kadečka pavel.kadecka@gmail.com
Neděle Červen 28 20:41:05 CEST 2009

2009/6/28 gatilo <gatilo@centrum.cz>:
>  28.6.2009, 11:46:57
> dobry den
>
> Pamet vam boohuzel vynechava, muj katalog tvrdi, ze Uin pro WHS913 je
> max. 36V.
> Nicmene prachsproste LM317/337 jsou na 40V, coz by snad dostacovalo,
> byt rezerva bude blizka nule.

Kdysi jsem dělal pokusy, LM317 jsem napájel asi ze 60V - fungoval
výborně, dokud jsem neudělal na výstupu zkrat, pak shořel ;-)

Pro tak velkej rozdíl napětí (tj. až 35V? 50 - 15) by asi bylo lepší
rozdělit to na dva stupně, buď už doporučenou kombinaci 7824 + 7815
nebo místo 7824 dát zenerku posílenou tranzistorem (pokud by nestačila
7824 - je zas jen do 40V).

Pavel Kadečka.