+15V a -15V stabilizátory s rozšířeným vstupním rozsahem

Jakub Ladman ladmanj@volny.cz
Neděle Červen 28 09:22:57 CEST 2009

Dobrý den

spolubydlící elektrotechnický polovzdělanec, živící se jako programátor se
snaží dobastlit audio zesilovač, který má rozdělaný od svých středoškolských
let.
Horší je že si do toho příliš nenechá kecat a některé moje rady šmahem
zavrhuje. Naštěstí když jsem ho já nepřesvědčil že konec postavený na max +/-
40V nemůže napájet z 2x40VAC trafa ani přes stabilizátory, přesvědčilo ho
aukro, kde nějak extra levně koupil 2x27VAC.

Nicméně nějaký předzesilovač tam potřebuje +/- 15V a je potřeba něco co
zvládne na vstupu těch 36V plus nějakou rezervu, dejme tomu aspoň 50V.

Nenepadá Vás něco?
Doporučoval jsem mu řídit tranzistor zenerkou, ale je to dubová palice a chce
tam radši místo toho dát napěťově přetížené 7815 a 7915.

Proud bude odhadem do 100mA, změřeno prý 30mA.

Díky
Jakub Ladman