Re: trafa pro měnič

Milan Mlynarčík milan.m@centrum.sk
Pátek Červen 26 21:25:46 CEST 2009

Zatial mi moc nedakujte  :-)
Ak ziaden vhodny motor nenajdem, tak prd odskusam.

Teraz ma napadlo, mozno by mohol vyhoviet motor z Tatramatky. Ten ma dve
nezavisle vinutia. Kazde (pre male aj velke obratky) ma "hlavne" a "pomocne"
vinutie. Tie uvodzovky preto, lebo tie vinutia su rovnake.
Bude to vhodny skusobny objekt ?
Taky by som mal mat.

                                                Milan  Mlynarčík

----- Original Message -----
From: "Kubat Tomas"

super, dekuji za ochotu ! :-)
tomik.

-----Original Message-----
To bola pripomienka mne. Ja som slubil, ze skusim urobit nejake pokusy. Len
som sa nejako omeskal s rozrobenou robotou.

Necakany problem je najst doma 1f motor s kondenzatorom na pomocnej faze.
Mam vselijake, no vsetko su 3f. Robit pokusy s 3f s kondenzatorom je zrejme
nezmysel. Pri pouziti menica treba kondenzator jednoducho vyhodit a pripojit
vsetky tri fazy. Ak je to pomerne maly motor kde nebude vadit odber zo siete
iba z jednej faze, je z ekonomickych dovodov lepsie pouzit menic iba s 1f
napajanim a motor zapojit do trojuholnika. (Skoro vsetky motory tak do 3kW
mavaju takto vinutie na 400 / 230V).

Pokusim sa nieco pozicat od kamaratov, snad nieco najdeme.