OT: pneu

Pavel Kutina hw@prelude.cz
Pátek Červen 26 13:12:04 CEST 2009

Proboha, samozrejme "prikryla"...

----- Original Message -----
From: "Pavel Kutina" <hw@prelude.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Friday, June 26, 2009 1:09 PM
Subject: Re: OT: pneu

A to si predstavte tu hruzu, ze jsou ucastnici silnicniho provozu, kteri ze
zakona ve dne svitit nemusi. Takze kdyz proti vam bude v lese pochodovat
vojensky utvar v maskacich, OPRAVDU ho nesmite prehlednout - navzdory tomu,
ze nemusi sviti, stejne tak dedek s dvoukolakem, kun, zaprazeny do vozu nebo
treba cyklista. Nemelo by se jim take uzakonit celodenni sviceni, aby byli
videt a vy jste nemusel koukat, kam jedete? Kdyby to melo zachranit jen
jeden jediny zivot...

Zatim to je proste tak, ze mate povinnost sledovat okoli a prizpusobit svoji
jizdu.

A ad "snizena viditelnost" (z jineho mailu, jinemu adresatovi): Ano, da s
tezko definovat, ale to prece neni duvod prikazovat sviceni furt. Jak je v
zakone definovana mlha a pouziti mlhovek? Pokud vim, je povnnost je za mlhy
pouzit. Nojo, ale co je to mlha? Jak daleko nesmi byt videt, aby byla
"statem uznana mlha"? Dvacet metru nebo na protejsi kopec? Tedy bychom meli
zavest povinne sviceni mlhovkama, protoze nekdy byva mlha - a co kdyz to
nekdo nepozna. A kdyby to melo zachranit jen jeden jediny zivot...

Mimochodem - uz se vam stalo, ze jste za dne ve snure protijedoucich (a
sviticich) auto prehlednul prebihajiciho chodce, protoze ho proste ta svetla
prikrila?

A ted uz fakt koncim, vy si svitte, protoze chcete muset, ja budu svitit,
protoze vetsinou chci. (Jo a perlicka - zkuste si nekdy v mistech, ktera
NEPODLEHAJI ZAKONU o pozemnich komunikacich za jasne noci vypnout vsechna
svetla uplne. Je az neuveritelne, co a o kolik lepe je pak videt. Napriklad
dost jezdcu rally na to prislo a jezdi nocni rychlostni zkouzky bez svetel i
bez havarii.)

A uz dam fakt pokoj, protoze mam i rozumnejsi veci na praci. Kazdopadne diky
za debatu, alespon jsem pochopil, jak asi mohou fungovat dopravni odbornici.

Pavel Kutina