Re: RE: trafa pro měnič

Pavel Kadečka pavel.kadecka@gmail.com
Pátek Červen 26 12:32:24 CEST 2009

2009/6/26 Jan Waclawek <konfera@efton.sk>:
> Ja neviem, uz tu o tom kecate dlho, a pritom to je principialny problem.
>
> Zakladny problem je v tom, co je to vlastne 1f motor? Asi nie komutatorovy, to by ste tu nediskutovali.
>
> Asynchron ako ko vymyslel Tesla z principu nemoze fungovat na 1 fazu, takze sa nejako musi dalsia faza "vyrobit". Na to je privela konstrukcnych fint - a niektore (ak nie vacsina) z nich su silne zavisle na frekvencii a jednoducho nefunguju na frekvencii prilis odlisnej od nominalnej - aby bolo mozne jednoznacne na prvy pohlad urcit, ci sa tym neznici motor alebo menic alebo oboje.

> [...]

Ve středu jsem potkal kamaráda, co se fr. měničema zabejvá a ptal jsem
se ho na to - a přesně takhle to řikal, že 1f motor na měnič připojit
jde a že to i jeho kolegové zkoušeli a motor se točil. Ale že je právě
problém s rozběhem - pokud je tam třeba kondenzátor. Takže provozovat
1f motor třeba na 10Hz by i šlo, ale nemusel by se na tak malou
frekvenci roztočit. Když si představíte, jak vlastně frekvenční měnič
funguje - tj. v podstatě podobně jako spínanej zdroj, usměrní napětí,
vyfiltruje a pak ho rozseká třeba na 10kHz a těch 50Hz z toho pak
složí nějakou modulací (PWM). Tak si vemte, co s tím asi udělá
rozběhový kondenzátor, resp. co to udělá s tím kondenzátorem.

Pavel Kadečka.