Re: Jaky lab zdroj bylo Re: Laboratorní zdroj HY3003D

Tomáš Tomáš tom.tore@seznam.cz
Pátek Červen 26 10:36:02 CEST 2009

Primarne pouzivat, ale jak rikam, u podobnych veci je dost duleztou soucasti vzhled a ergonomie , pri kusove vyrobe je docela problem toho dosahnout , minimalne vzhed je problem.
Napadla me i ta vyroba, ale to by znamenalo nechat si udelat profi krabici coz vyzaduje rozumnou seriovost a nemyslim si, ze se podobna vec da v CR prodavat po stovkach ks.

Jeden priklad, ted jsem opravoval zdroj v DVD prehravaci, sehnal do nej celkem exoticky ridici IC, abych nasledne zjistil, ze krome zdroje odesel i procesor a tudiz to cele mohu vyhodit Zde by se sikl zdroj, ktery dava 4 napeti s alespon trochu solidnejsimi parametry, usetril bych si praci. Prikladu by se jiste naslo vice, ja holt obcas delam tak brutalni veci jako rizeni napetim rizeneho oscilatoru pomoci napeti ze zdroje, mam lab zdroj, ktery lze ridit z PC a zrovna se mi siklo ovladat tuto funkci z Labview, mam sice i merici kartu s DAC, ale zdroj byl na stole tak oscilator ridil 12bit DAC v lab. zdroji :-)

Tom

>Nerozumiem: to ho chcete predavat, vystavovat, alebo pouzivat?

Inak zrejme zavisi dost od toho, co si od takeho zdroja slubujete. Ja tu mam na stole nejaky noname z kategorie "neskutecny kram"; mam na neho zapojene rozne zariadenia z ktorych ma kazdy svoje zdrojove obvody (stabilizator, filtre), takze mi nevadi, ze pri zmene zataze urobi nejaku spicku ktorymkolvek smerom, ani to prepinanie vinuti relatkom. Zatial vsade tam, kde som vo svojich bastloch potreboval nejake konkretne napajanie, som si ho vyrobil priamo v tom bastli; napokon vo vyslednom zariadeni zrejme bude tiez zdroj podobneho charakteru. Viacmenej je to take trafo s usmernovacom, poistkou a displejom, ale aspon ma profesionalny vzhlad... ;-)

Ale chapem, ze su aj ine potreby - ja vlastne hardware oficialne vobec nerobim...

wek