MECH: elektromechanicky akcny clen

Kubat Tomas tomas_k@comap.cz
Úterý Červen 23 08:56:08 CEST 2009

co zkusit poladit "multifukcni brusku", treba tuhle
http://www.bono-naradi.cz/pmf-180-e-1052.html .
jako vystup je paka co se pohybuje sem/tam, takze delkou ty paky se da
nastavit zvih. regulaci kmitu to ma na sobe.
a vykon aby to necim pohlo urcite bude.
tomik.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of j s
Sent: Tuesday, June 23, 2009 8:50 AM
To: HW-news
Subject: MECH: elektromechanicky akcny clen

Zdravim vsetkych,

zhanam nieco, co bude schopne vykonavat kmity s amplitudou radovo 1mm
(nastavitelna) s frekvenciami zhruba do 60Hz (opat nastavitelny
parameter) a pritom to bude schopne kmitat objektom s hmotnostou zhruba
do 30g. Ide o vibracne testy konektorov.

Otazne je, co pouzit. Ako prve mi napadlo pouzit obycajny dynamicky
reproduktor, ale ten nie je prilis usposobeny na to, aby sa na jeho
membranu nieco (drziak vzorky) skrutkovalo alebo pripevnovalo a aj keby
sa mi to podarilo, mam obavy o dlhodobu stalost takehoto pripojenia.

Nevie niekto, ci existuju a su dostupne akcne cleny, ktore pracuju na
voice-coil principe a sedeli by na moje poziadavky? Nieco som aj nasiel,
medzi prvymi odkazmi v google na heslo "voice coil" alebo "voice coil
actuator", ale tieto zariadenia nevyzeraju byt vhodne do takych
dynamickych podmienok, ako by som rad.

Ked bude najhorsie, pouzijem ten reproduktor, ale chcel by som tam nieco
elegantnejsie.

J.S.