Linux - civilizacni sok

Tomáš Koželuh mr.death@ipq.cz
Pondělí Červen 22 22:27:00 CEST 2009

Řekl bych že ne, to by nebyl týden, abych někomu neřešil zavirovaný počítač.
Dost často jsou Windows naprostá mrtvolka. Pro BFU, který píše maily, leze
na internet a sem tam nadatluje dvě stránky dokumentu je prostě linux
jednoznačně bezpečnější OS. Je to díky jeho filozofii zabezpečení i díky
tomu, že je tak málo rozšířen, aby si někdo dal tu práci nacházet díry a
zneužívat jich.
Každopádně zásadní díra Windows jsou právě uživatelské účty a hovadsky
napsané aplikace, které často vyžadují vyšší než user práva a samozřejmě
naprosto zbytečně. U XP pak další díry, že i user může pouštět aplikace jako
system a tím pádem mít opět kontrolu nad Windows.