Tak, a je to tu: koniec Moorovho zakona sa blizi...

Pavel Novotny novotny.pp@atlas.cz
Pondělí Červen 22 10:15:34 CEST 2009

NetBooky jsou nejaka dnesni marketingova moda a stroje vhodne tak pro
nenarocne brouzdani netem nekde v kavarne nebo na nastavovani neceho pres
terminal, na beznou praci to neni, prave protoze to je pomale a male.

Nicmene je fakt, ze byt mohlo dojit k redefinici ATX standartu a
predefinovani pozdavku na napajeni, podle kterych by napriklad nove desky
mely vystacit s napajenim pomoci +12 a +5V, idealni by bylo +19V, ktere jsou
standartem v noteboocich, ale to bychom asi chteli moc a nutili vyrobce
osazovat neco co vyuzije pouze mensi  cast trhu.

Je faktem, ze pokud jde o dostatecne vykone a pritom stale Low power PC tak
je to docela bida, PC pouzitelne jako domaci server postavite tak na 50W v
idle coz pri 7/24 dela cca 1500Kc/rok, ma predstava je tak 20-25W jako
strop. Jenze zde clovek narazi, zdroje s takto malym vykonem (do 200W) se
defakto nedelaji a kdyz delaji tak s extreme mizernou ucinnosti,Low Power
CPU teoreticky ano,ale jednak to neni ono a hlavne i ty co se vyrabi konci v
notebookovem segmentu. Chipset to je kapitola sama o sobe a vetsinou zere
vice nez CPU, protoze se dela na o generaci starsi technologii a
energetickou optimalizaci nikdy neprosel.atd.

PN