Linux - civilizacni sok

Pavel Kadečka pavel.kadecka@gmail.com
Pondělí Červen 22 07:21:20 CEST 2009

2009/6/21 Tomáš Koželuh <mr.death@ipq.cz>:
> Řekl bych, že zásadní chyba byla instalovat verzi 2008 místo nějaké
> nejnovější 2009.

To je zajímavý, už kdysi dávno, když jsem si zkoušel Linux, snad
nějakej RedHat 7 a setkal se s mnoha problémy, mi někdo snad dokonce v
HWnews napsal, že byla chyba, že jsem si stáhnul (tuším, že jsem to
tahal snad dokonce přes modem) verzi 7, když už vyšla i verze 8.
Historie se opakuje. Pravidlo linuxového začátečníka číslo 1: verze
Linuxu, kterou si stáhneš, je vždycky už moc stará.

> Druhá chyba byla pravděpodobně Mandriva, pro začátek by
> bylo asi lepší Ubuntu nebo možná Suse.

2. pravidlo linuxového začátečníka: distribuce, kterou si stáhneš je
vždycky nevhodná pro začátečníky.

Důsledek obou pravidel - hromadí se ti doma spousty vypálených CD a
DVD s různýmu linuxy a žádný ti nevyhovuje. Nakonec dospěješ k poznání
"kašlu na Linux, zlatý Windows".

Pavel Kadečka.