OT: Atypické zapojení třífázového elektroměru

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Neděle Červen 21 09:36:58 CEST 2009

Zdravím,
  mám tento jednoduchý dotaz: Mám třífázový elektroměr pro podružné měření
(klasický třísystémový typ pro přímé spotřebitelské měření) a chci ho zapojit
tak, že nejméně 2 systémy budou měřit jednu a tutéž fázi, ale pokaždé jinou
větev. Důvodem rozdělení větví je dimenzování proudu - každá má vlastní jistič.
Třetí fáze elektroměru naopak zatím zůstane nezapojená.
  Protože systémy elektroměru jsou na sobě, zdá se, zcela nezávislé, domnívám
se, že se tímto způsobem nezhorší přesnost měření. Je tomu tak, nebo mi něco
uniká ? A tu třetí fázi - mám zapojit alespoň napěťovou cívku, nebo ji mám
nechat zcela nezapojenou ? Co o tom soudíte ?
  S pozdravem Pavel Troller