kolik sigma je tolerance resistoru a referenci napeti?

dejfson dejfson@gmail.com
Sobota Červen 20 00:16:31 CEST 2009

jenom pro jistotu zde jsou 3 majoritni podilnici na nejistote mereni:

N1 = (Rg+Rf)^2*B^2*Vios^2/Rg^2/Vref^2

N2 = (Ic*Rf*B*dRp/Rg/Vref)^2

N3 = dVref^2*(Ic*Rp*Rf*Rg + Ic*Rp*Rf^2)^2*B^2/Vref^4/Rg^2/(Rg+Rf)^2

kde B=2^14, Vios=500uV, dRp=tolerance resistoru Rp

dMereni = sqrt(N1+N2+N3)

pri proudu 750mA ma (pri pouziti podminek ze tolerance = sigma a normalovem
rozlozeni):

N1=45
N2=15.2*Ic^2 = 8.5
N3= 25*Ic^2 = 14

hodnoty jsou vyjadrene v ADC bins. Z toho vyplyva ze pokud chci omezit tu
nejvetsi chybu tak je potreba zmensit Vios=500uV, nebo zmensit
zesileni toho zesilovace. Vzhledem k tomu ze ani jedno neni v soucasnosti
mozne, je potreba se zamerit na N2 a N3. V obou pripadech je
nejdulezitejsim parametrem tolerance referencniho napeti a tolerance
mericiho resistoru Rp.