Dimenzovani kabelu , umisteni elektormeru - elektroinstalace?

Tomáš Tomáš tom.tore@seznam.cz
Pátek Červen 19 21:59:55 CEST 2009

Zriedkavo, mozna kdysi, jak jsem jiz tusim uvedl, letos jedni znamy bleskem zapaleny barak, druhy plny zasah do baraku a vse co ma v sobe pulsni zdroj na vyhozeni, pricemz  ani v jednom pripade nejde o baraky,ktere "vycuhuji" z rady.

OnLine UPS me napadla, ale vlastni spotreba UPS je kapku nad mnou akceptovatelne naklady, to radeji snad jisteni formou pojisteni proti blesku u nejake te pojistovny.

K ostatnimu
Natahnu i ta svetla trojzilove 1.5 v Lo neni az tak draha a snad me to nezrujnuje.

Tom

>Som presvedceny, ze s tym umiestnenim elektromeru sa budete musiet zmierit.
Ak ste uz chceli pocitat straty, musite ratat s dvojnasobnou dlzkou.
Elektrina vzdy tecie tam aj spat.

Schvalne som nazrel na elektrika.cz a tiez su tam uvedene moznosti 5 x 6mm2
alebo 4 x 10. Ja by som odporucal tu 4 zilovu verziu. Ak by ste chcel pouzit
prepatovu ochranu (v rozvadzaci), bude jednoduchsia (medzi fazami a PEN).
Pre 5 vodicovu by mala byt aj medzi N a PE.
Je fakt, ze vacsina prepati v sieti pride cez nu zo vzdialenejsich miest. Ak
sa ich podari obmedzit aspoň trocha, sanca zariadeni to prezit sa urcite
zlepsi.
Ak svihne blesk celkom blizko, mate jednoducho smolu a nie je co riesit  :-(
Ale to sa stáva velmi zriedkavo.

                                                Milan  Mlynarčík