Dimenzovani kabelu , umisteni elektormeru - elektroinstalace?

Milan Mlynarčík milan.m@centrum.sk
Pátek Červen 19 15:24:23 CEST 2009

Som presvedceny, ze s tym umiestnenim elektromeru sa budete musiet zmierit.
Ak ste uz chceli pocitat straty, musite ratat s dvojnasobnou dlzkou.
Elektrina vzdy tecie tam aj spat.

Schvalne som nazrel na elektrika.cz a tiez su tam uvedene moznosti 5 x 6mm2
alebo 4 x 10. Ja by som odporucal tu 4 zilovu verziu. Ak by ste chcel pouzit
prepatovu ochranu (v rozvadzaci), bude jednoduchsia (medzi fazami a PEN).
Pre 5 vodicovu by mala byt aj medzi N a PE.
Je fakt, ze vacsina prepati v sieti pride cez nu zo vzdialenejsich miest. Ak
sa ich podari obmedzit aspoň trocha, sanca zariadeni to prezit sa urcite
zlepsi.
Ak svihne blesk celkom blizko, mate jednoducho smolu a nie je co riesit  :-(
Ale to sa stáva velmi zriedkavo.

                                                Milan  Mlynarčík