Dimenzovani kabelu , umisteni elektormeru - elektroinstalace?

Martin Persich persich@transcon.cz
Pátek Červen 19 09:28:19 CEST 2009

Pokud se nepletu, tak na zasuvkovy okruh jisteny 16 A musi byt podle normy
prurez 2,5 mm2 (prestoze 1,5 mm2 s odrenym hrbetem take vychazi - zalezi ale
pak na hre s cisly ... a pristupu revizniho technika). Jen nevim, zdal-li uz
i na zarovkovy okruh take nemusi byt tri vodice. Spousta (i stropnich)
svitidel totiz ma uzemnovaci svorku.
Jistice osobne preferuji s charakteristikou "C" - spinane zdroje v
pocitacich & spol. jsou previt ... Zazil jsem spoustu instalaci, kde meli
jistice "B" a pripojeno na jeden okruh vice spinanych zdroju. Prestoze je
pred zarizenim UPS, muze dojit v pripade vypadku site k vypnuti pocitace.
Pri vypadku totiz nejdrive spotreba prejde na UPS (vse ok), pri navratu site
UPS prevede spotrebu na sit, ale potvurka jistic to neustoji a vypadne. A
zarizeni jede znovu z UPS, dokud se nevybiji baterky ...
Martin. persich@transcon.cz

----- Original Message -----
From: "Martin Hanek" <martin.hanek@centrum.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Friday, June 19, 2009 8:56 AM
Subject: Re: Dimenzovani kabelu , umisteni elektormeru - elektroinstalace?

Na hlavni privod ctyrku. Na zasuvky a svetla bych dal CYKYLO 3x1.5 (tam
kde pocitate s nejakymi velkymi prikony bych dal mozna na zasuvky 2.5,
na sporak a bojler 3x2.5. Na TC 5x2.5. Me se to zda zbytecne, ty velke
prurezy.
Martin Hanek

Tomáš Tomáš napsal(a):
> Premyslim jake vodice pouzit pro elektroinstalaci v dome a mam par dotazu.
>
> Ma CEZ nejaky zakonny duvod nutit me jako odberatele budovat na pate
pozemku sloup na umisteni elektormeru nebo jen zneuzivaji monopolni
postaveni a nerovna prava odberatel/dodavatel  a jsem schopen je pravne
donutit povolit elektormer uvnitr domu (novostavba)?

> Pokud bych neuspel s ele. v dome, povede od elektormeru do rozvadece v
dome cca 30m kabel, videl bych to na CYKY 5JX6 pri cene 50Kc/m dostaneme
odpor 0,09Ohmu/30m, o stupen niz je 4, ktera je sice o 15Kc/m levnejsi, ale
odpor je jiz 0,16Ohmu/30m.

> Na bezne zasuvkove okruhy ploche CYKYLO 3JX2,5 (cca 13Kc/m)
> Na elektricky sporak, bojler,              CYKY 3JX4 (23Kc/m)
> Na tepelné cerpadlo                           CYKY 5JX4 (34Kc/m)
> Svetla                                                     CYKY 2OX1,5
(6Kc/m)
> Povazujete to za rozumne nebo byste nekde pouzili jiny kabel?
>
> Mozna  je to globalnim oteplovanim, ale letos jednem znamym blesk zapalil
barak a druhym odvaril 60A pojistky na baraku a v dome pootviral vsechny
krabice a znicil kde co. Jde se nejak rozume chranit zniceni elekroniky v
dome napriklad svodici nebo to jsou vyhozené prachy, pokud ano jake
doporucujete?

> Jistice, jake doporucujete pouzivat jistice, myslim kam a jake
charakteristiky pouzit a pripadne doporucte znacku s dobrym pomerem
vykon/cena, ve velkoobchodech  protezuji Moeler ci ABB, ale ....