Tak, a je to tu: koniec Moorovho zakona sa blizi...

Martin Hanek martin.hanek@centrum.cz
Pátek Červen 19 09:20:31 CEST 2009

Jak se to vezme. Uvedu 2 priklady:
Prvni priklad:
- mam jedno PC (Athlon64 jednojadro, 1GB RAM, 2x HDD 100GB a 250GB) +
LCD 20" asi 4 roky s WinXP - zere cca 160W v klidu a to ani nestiha
prehravat HD video z MKV soubor - proste se kouse
- nove PC postavene na Athlonu 4850e, 2GB RAM, HDD, WinXP + LCD22" zere
asi 70W v klidu - vykon urcite vyssi
Takze pomer vykon/spotreba je urcite vyssi a celkem se mi to nove PC
libi. Hry nehraju, delal jsem ho jako usporne a tiche PC.

Druhy priklad:
- PC z roku 1996, nejaky procesor Cyrix, 128MB RAM, HDD 2GB, Win95. To
PC jelo v kancelari mozna 8 let. Rychle, tiche, studene.
- nove PC s dvoujadrem Core 2 Duo, 2GB RAM, 200GB HDD, vsechno super a
moderni, WinXP. Rychlost stejna, prace stejna, navenek nic lepsiho.
Cim jsem si polepsil?

Martin Hanek