OT algoritmicka hadanka

Pavel KREJCI krepa76@gmail.com
Úterý Červen 16 00:32:26 CEST 2009

V textu...

> Signal Vn sa da nazvat "vo vstupoch tejto kaskady je prave jedna jedicka", signal PV "vsetky vstupy su nula". Da sa urobit este jedna drobna generalizacia: hned prva operacia je vlastne tiez taka ista ako ta kaskadova, ked pre "nulty stupen" kaskady so vstupom X sa urobi V = X a PV = /X.

Sakra, ja si rikal, ze to jit musi, ale uz jsem byl lenivy to domyslet
(a taky jsem chtel jit z prace domu :) :) )

Vychazel jsem ze zapisu pro 2 bity (* = and, + = or, / = not)
A*/B + /A*B (coz pro degenera meho typu = automaticky XOR a pri tom je
to na prvni pohled jasne...)
dale pro 4 bity

A*/B*/C*/D +  /A*B*/C*/D + /A*/B*C*/D + /A*/B*/C*D coz se da napsat jako

/C*/D(A*/B + /A*B) + /A*/B(C*/D + /C*D) v cemz degener meho typu vidi

 /C*/D*(A XOR B)  +  /A*/B*(C XOR D)

No a dalsi kroky uz jsou jasne.
Nekdy mi pripada, ze co se v mladi naucis, ve staru uz nic jineho nevidis... :)
Diky za otevreni oci zaslepenemu.

> Este inak by to bolo zrejme optimalne pre velavstupovu logiku typu PLD. To Pascalovske "if x in [1, 2, 4, 8, 16, 32, 64, 128] nie je nic ine ako zapis priamo popisujuci AND/OR maticu. Takze jedna jedina matica vie priamo spracovat tolko bitov vstupu ako je siroky jeho vstupny vektor. A ak je vstupov viac, daju sa kaskadovat presne tak isto ako - v tom predchadzajucom pripade - treba si v dalsej AND/OR matici vyrobit prosty OR vsetkych vstupov, a tento "na kriz" zaviest do AND/OR vyhodnocujuceho "prave jednu jednicku" pre dalsich N bitov. Prejavit by sa to malo na spotrebe makrociel (ktore pomerne priamociaro suvisia s jednotlivymi AND/OR maticami) - ak sa bude ten navrhovy soft otrocky snazit implementovat tu hrozne zlozitu logiku ktora vypadne z pouzitia scitacky, tak zrejme zozerie spustu makrociel; ale to, co som popisal, si vyziada len zopar makrociel.

Vicevstupa AND/OR (plus invertory) samozrejme pomuzou, jen jsem si
rikal, jestli to nahodou nechces prilepit k tvemu porcesoru, tak jsem
vstupy hradel neplytval, nebot PLD by razantne ubralo konstrukci na
krase. Takhle muzes treba pouzit 74HC58, ale jestli to nejake pouzdro
usetri je slovo do pranice :)

PK