Jak se zalohuje 100 Giga

Michal Grunt michal.grunt@vynet.cz
Pondělí Červen 15 14:29:36 CEST 2009

Pro tyto ucely jsem si poridil maly NAS (2x500GB mirror, LAN rozhrani) - nutnost doma zalohovat dva pocitace + vytvořit slozku na sdileni dat. K tomu jsem nasel program Areca a jsem plne spokojeny. Zalohuji tak jednou za mesic (vesmes foto). Pole mohu v budoucnu pouzit jako centralni datove uloziste napr. pro media center atd. Zkousel jsem desitky různých zálohovacích programu (komercni, nekomerční...), ale rozhodujici pro me nebylo jenom to jak umi zalohovat, ale hlavne jak umi zalohu obnovit (třeba jenom jeden soubor, tri revize zpet, pripadne soubor smazany atd.). Divili by jste se kolik i komercnich programu za tezke peníze s tim ma problémy... Zalohovat umeli perfektne, teda alespoň se tak tvářili, ale něco z nich rychle dostat byla nekdy hodne zdlouhava práce. A jenom malo programu umelo ukazat stromovou strukturu archivu a prehledne zmeny v souborech, kdo by kdy zalohovany, vytvoreny, smazany atd.

MG

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of petrkubac
Sent: Monday, June 15, 2009 9:53 AM
To: hw-list@list.hw.cz
Subject: OT: Jak se zalohuje 100 Giga

Kdyz jsem se v roce 2003 rozvadel tak jedine co jsem ze sveho majetku
povazoval za cenne byly data v PC, ktere se tenkrat vesly na 1 CD - to jsem
si vypalil, odnesl do prace a pak uz jsem v klidu cekal na prichod do
vybileneho bytu....

Dneska po letech zjistuju ze mam 20GB tamhle , 15GB onde , 30GB okopirovane
odsud sem atd ... Bordel ...

Tedy mam otazku - rekneme ze vsechna moje data cini celkem 100GB - jak se
takovy objem vlastne spravne zalohuje? 25 Jednovrstevnych DVD? nebo USB Disk?
Diskove pole nekde na domaci siti?

Osobne mam neco vypalene na DVD, neco jen okopirovane z disku na disk v jinem
PC, a neco ani nevim ?

Poradi mistni PC guruove?

Jedna se mi spise o princip - zalohuje se jeste na opticka media ?
Je zaloha na magneticka media ala nejaky zalohovaci hard disk dostatecna ?
Kolik kopii stejneho souboru je rozumne drzet atd ...

Zdravi Petr Kubac

--
Internet Telefon Televize (http://www.802.cz)