Rozvadec vytahu - releovy pocitac :-)

Pavel Novotny novotny.pp@atlas.cz
Pondělí Červen 15 12:46:02 CEST 2009

Prumerna mzda v roce 1980 byla 2565Kc, pod 2000 se dostavali jen pracovnici
pohostinstvi (dohanelo se spropitnym) a socialnich sluzeb.
Ceny tranzistoru v roce 1980 a dnes nejde srovnavat, i u nasich
zapadonemeckych soudruhu tenkrat tranzistor nebyla halerova zalezitost.
Trochu jina zalezitost je dostupnost soucastek, ale za to jste si stejne
mohli sami, tusim, ze radioamatery zastitoval svazarm a Svaz pro spolupraci
s armadou holt nedodaval soudruhum z centralni planovaci komise spravne
odhady kolik, ze tech LEDek a tranzitoru dodat na vnitrni trh. :-)
Nevim jak v roce 1980, ale o dva roky pozdeji meli u nas v domacich
potrebach KC508 mozna KC509 a cervenych LED dve plne misky a nikdo je
nekupoval, vidim je jako dnes lezely vedle kasy pod sklenemym pultem.

PN

P.S. Nic si z toho nedelejte ja se vcera malem rozbrecel, kdyz jsem videl
soudruha Paroubka v TV Prima. :-)

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of petrkubac
Sent: Monday, June 15, 2009 11:25 AM
To: HW-news
Subject: Re: Rozvadec vytahu - releovy pocitac :-)

Chodil jsem do Eltosu kazdy tyden pro LEDky - kdyz po roce prisly uz byly
vsechny "zadane" tak mi rano v 8.00 v den "zbozi" prodavacka drze oznamila
"zeptejte se zase za rok" - tak jsem se v prodejne normalne rozbrecel (14
let)..

Pak jsem v Amarech ze 70 let cetl ceny  - KC508 - 2,80 (otec mel nekdy v
roce
80 2000 cisteho...) pri dnesnich platech kupuju BC337 po 100 kusech á 1,10,

SMD odpory po 1000 kusech á 0,07 -  tehdejsi bastliri byli hrdinove
ozebracujici rodiny ...

No a pak prvni kontakt s GMkem v Brne mi v 93 prodali pytlik NE555 a jeste
mi
za 4 kc oxeroxovali katalogovy list, a LEDky byly nejenom cervene ale i
zlute
a zelene - orgasmus jak blazen

A dneska - 70MHz Cortex  od Samsungu je za 145 + DPH na sklade v TME -
neskutecne - jen kde brat ten cas.

No a pak opacna strana - zoufalci pisi ve 21 stol. do Amara - na toto
zapojeni jsou nehlepsi Sovetske germaniove tranzistory, kterych kazdy ma
jiste vekle zasoby ...

Zdravi Petr Kubac

__________ Informace od ESET NOD32 Antivirus, verze databaze 4154 (20090615)

http://www.eset.cz