Rucni osazovani 10-Pin DFN / 20-pin QFN ?

Pavel hw@itherm.cz
Neděle Červen 14 14:05:35 CEST 2009

pokud jsou plosky jen ze spodu, tak jsem delal touto metodou:

- pocinovat plosky "silnejsi" vrstvou cinu.
- nanest tavidlo v paste (nedokazu napsat typ, mam z prace a je bez popisky)
- posadit soucastku na pozici, tavidlo ji trochu samo drzi.
- horkovzduchem nahrat - to ze je zapajeno se pozna podle toho ze si
soucastka sedne na desku a trosku sama vycentruje.

Pavel

----- Original Message -----
From: "Milan B." <milan@bastl.sk>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Sunday, June 14, 2009 1:56 PM
Subject: Re: Rucni osazovani 10-Pin DFN / 20-pin QFN ?

Suciastky, z ktorych vycnievaju vyvody su dnes pre male deti :) .... QFP
0.5mm, , 0603 a pod. nie je ziaden problem, to tu neriesme.

Ale: Mam pred sebou akcelerometer od freescale v QFN puzdre- ma plosky
zospodu, ktore koncia kusok od okraja obvodu. Zboku, asi v polovicke
puzdra  su cierne, zoxidovane, povrchovo neupravene a so stopami po
rezani (videne pod mikroskopom) kovove obdlznicky - predpokladam, ze to
bude pokracovanie kontaktov. Podla stavu nie su a nikdy neboli urcene na
spajkovanie. Mam vazne pochybnosti o kvalite spoja, ak by by sa obvod
prispajkoval o tieto bocne plosky bez nejakej dodatocnej upravy
(prebrusenie, vylestenie).

Dufal som, ze kolegovia zvladli nejako technologiu, ako prispajkovat
*spodne* plosky pomocou prenosu tepla cez trochu dlhsi pad ....

-m-