Satelitny internet

balu@home daniel.valuch@orange.fr
Pátek Červen 12 18:24:59 CEST 2009

obavam sa ze tieto predstavy su zcestne... anteny funguju rovnako v
obidvoch smeroch. S urcitou davkou abstrakcie sa da povedat ze
plocha/velkost anteny bude definovat jej vyzarovaci uhol a zisk. Ak
chcete oziarit druzicu co najmensim lucom budete potrebovat presne tak
velku antenu aku by ste potrebovali pre prijem signalu z tej druzice.
Skuste si nacrtnut povrch zeme, vzdialenost ku druzici (predpokladam ze
je geostacionarna), namalujte si tam velkost predpokladaneho oziareneho
uzemia a skuste odhadnut vyzarovaci uhol anteny na druzici. Uvidite ze
ked to budete chcet urobit zo zeme dostanete zhruba rovnake cisla :-)
Na frekvencii az tak velmi nezalezi. Je jedno ci je to svetlo, GHz alebo
MHz. Ide o mnozstvo vykonu ktore tecie cez nejaku plochu (napriklad
vasej anteny) a o to kolko z neho dokazete zachytit. Nerad pripominam ze
anteny su reciprocne takze to funguje aj so sustredovanim vyziareneho
vykonu do uzkeho kuzela.
b.