Patecni rebus

Milan Mlynarcík milan.m@centrum.sk
Pátek Červen 12 18:01:16 CEST 2009

Ha, ono je to zlozitejsie. Tak "neoficialne" sa to v principe kedysi dalo.
Ked bol mechanicky elektromer (s koleckom) bez brzdy, kym by si elektrinu
vyrabal, tak sa tocil opacne. Akurat by bolo treba davat pozor, aby clovek
nesiel do minusu. Ale spotreba elektriny v domacnosti je tak miziva, ze to
skoro ani nestoji za tu namahu. Navyse uz je to fuc. Spusta mech.
elektromerov ma brzdu, ktora zabranuje elektromeru opacny chod. Teda clovek
bude dodavat do siete a zadarmo. Elektronicke elektromery vedia zvlast
pocitat spotrebu a zvlast vyrobu - ak nie je zmluva s rozvodnym zavodom o
vyrobe bude pruser. Rozvodne zavody tu zmluvu urobia, ak je na to opravnenie
od prislusneho uradu (na Slovensku URSO - urad pre regulaciu sietovych
odvetvi). URSO ho vyda na zaklade kolaudacie od zivotneho prostredia.
Zivotne prostredie vyda stavebne povolenie na zaklade vyjadrenia rozvodnych
zavodov a dodavatela energie (v tomto pripade plynarni).

Nevymyslam si, ja som toto absolvoval, akurat pre vodu nie plyn. Ale malo by
to byt to iste.
Peniaze za dodanu elektrinu potom platia rozvodne zavody, ale cenu urcuje
URSO. To na zaklade kazdorocnej ziadosti, + nejake vykazy pre Statisticky
urad.
Ci to ma vyznam pre par kWh nech si kazdy odpovie sam. Zivotna realita
hovori, ze robit cokolvek prilis nadrobno je neekonomicke. Len kolky k
povoleniam vyjdu na dost tisic (este Sk).

                                                Milan  Mlynarcík