Rozvadec vytahu - releovy pocitac :-)

Kubat Tomas tomas_k@comap.cz
Pátek Červen 12 14:14:56 CEST 2009

jezdim od nas z vesnice na navstevu do usti do panelaku.
jezdeni vytahem po tyhle "modernizaci" je fakt o nervy a mozna uz i o funkcnost vytahu.
marne pokusy otevrit dvere nasilim ...
asi jako kdyz mi dvd prehravac, diky echt firmweru odmita vydat kotoucek, dokud
si ho neprecte ....
proste clovek macka a macka a h .... :-)
tomik.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of Saša Svobodová
Sent: Friday, June 12, 2009 2:00 PM
To: HW-news
Subject: Re: Rozvadec vytahu - releovy pocitac :-)

Hezke odpoledne,

    nemam nic proti elektronice a modernizaci, ale vadi mi, kdyz je to "modernizace". Tady u nas se tedy vymenil dobre fungujici rozvadec.
Fajn, ale to, ze klec se te skutecne zacina podoba, ze klec pri jizde vrze, ze jsou krive kolejnice... to je v poradku. Hlavni je, ze se vytah plynule rozjizdi a dojizdi coz bylo uvedene jako hlavni duvod vymeny rozvadece. Jenze tedka se doba jizdy protahla tak o polovinu a jeste po zastaveni musite pockat, nez da elektronika prikaz k uvolneni dveri.

    Stary stav:

- stisknu tlacitko na nastupisti
- vytah se okamzite rozjizdi a jede
- prijede a zastavi, dvere lze okamzite otevrit a nastoupit
- zavru dvere a stisknu tlacitko, vytah se okamzite rozjede a jede
- klec zastavi a ja mohu vystoupit.

    Nyni:

- stisknu tlacitko na nastupisti
- rozsviti se kontrolka a ve strojovne zacne neco piskat
- za chvilku se klec pomalu rozjede a jede
- vytah prijizdi k nastupisti a zacne brzdit
- vytah zastavi a ceka
- po cca 1 az 2 sekundach elektronika uvolni blokovani dveri a ja mohu nastoupit
- zavru dvere a mackam tlacitko
- vytah chvilku ceka a pak se pomalu rozjizdi a jede
- klec pomalu zastavi a elektronika nejakou dobu, cca 1 az 2 sekundy, ceka a pak uvolni blokovani dveri
- konecne mohu otevrit dvere a vystoupit

    Novy rozvadec ma vyhodu v tom, ze nyni si vytah pamatuje volbu a mohu to tlacitko stisknout hnedka po nastoupeni do klece a necekat na zavreni dveri. Take si pamatuje posloupnost mackani tlacitek a ma sber lidi. To vse ovsem bez jakekoli signalizace, takze vlastne nevim, kde vsude budu stavet a jestli moji volbu elektronika prijala nebo ne.

    Nevim, co v te strojovne tedka je, jestli tam je maly PIC, PC s Linuxem nebo Windows Vista, ale co vim, ze ta relatka pri praci rychlejsi.

    Podobnym prikladem jsou vytahy na nasem hlavnim nadrazi. Maji cela dve patra k jezdeni. A presto je v nem hlaseni o tom, kam vytah priste pojede a kde tedka clovek je. Take je nad dvermi ciselnik, ktery ukazuje, kde vytah je a kam pojede.

					Saša K. Svobodová