Patecni rebus

Honza honza@fpc.cz
Pátek Červen 12 12:09:03 CEST 2009

Zdravím,

Už se to přibližuje, ale myslím, že to ještě není úplně přesné.
1) Když se otáčky stanou synchronní, nebude to ani motor ani generátor
(kotva se úplně odbudí).
2) Když se budou dále zvyšovat otáčky (záporný skluz), přejde to
generátorického režimu (nicméně magnetizační proud se stále odebírá ze
sítě).
3) (Tohle je spekulace) maximálního výkonu se dosáhne na mezi skluzu.

Honza

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Saša Svobodová
Sent: Friday, June 12, 2009 11:55 AM
To: HW-news
Subject: Re: Patecni rebus

Hezke poledne :-)

    no ja jsem prisla na to, ze by to bylo dobre na plynuly prechod z
napajeni ze site na vlastni zdroj s naslednym odpojenim site. Napriklad
pri pokusech, planovane odstavce a tak podobne.

    "Pritel na telefonu" mi napsal, ze se asynchronni stroj pripoji
primo k siti, bez fazovani (jen pozor na smer otacek stroje). No a pokud
se stroj toci pomaleji, nez je kmitocet site, tak sit stroj popozene
motor k vysim otackam. Kdyz kmitocet stroje a site jsou si rovne, zacne
stroj pracovat jako generator a je hotovo.Generator se musi tocit
rychleji nez sit, protoze asynchronni generator potrebuje skluz (stejne
jako motor). Cili toci se rychleji o skluz.

					Saša K. Svobodová