Zesileni signalu GSM v budove

Petr Simek psimek@jcu.cz
Úterý Červen 9 21:15:04 CEST 2009

On Tue, 9 Jun 2009, Pavel Troller wrote:

> A jak to počítáte ???
>
> Vezmete-li útlum budovy (porovnáním signálu mimo budovu, např. na střeše) a
> v budově, získáte určitou hodnotu. Ta by mohla být klidně i 70 dB. Pokud nyní
> na střeše vztyčíte slušnou anténu, zisk řekněme 3 dB, pak na koaxu ztratíme
> 6dB (pokud to bude hodně dobrý koax a nebude moc dlouhý). Teď si představte,
> že na konec koaxu připojíte rovnou mobil s externím anténním vstupem. Je jasné,
> že ten mobil bude mít signál jen o 3dB slabší než na střeše (3 - 6). A teď

S tim souhlasim.

> místo mobilu přípojte další anténu. Pak samozřejmě bude se vzdáleností mobilu

No tam mi vychazi utlum cca 35dB 1metr a 55dB 10metru takze odhaduji cca
60dB v bezne vzdalenosti tim ze se to znova vyzaruje z te antenky.

> od antény signál klesat, ale dle obvyklých vzorců, a 150 dB už je hodně daleko,

No pocital jsem vzdalenost externi anteny od BTS cca 1km takze 90dB utlum
pole venku plus tech 60dB uvnitr.

> to v té místnosti nedocílíte :-). Tak nevím, ale pořád mám pocit, že to vyjde
> výrazně lépe :-).

Neco podobneho jsem kdysi testoval s wifi na 2.4GHz a bylo to naprosto
k nicemu.

>  Jinak ano, v praxi se to opravdu používá a opravdu to funguje.

Hrozne rad bych to nekde videl v chodu, protoze pokud dobre pocitam ten
vnitrni utlum, tak aby to pasivni vedeni mohlo fungovat, tak by ten barak
musel mit vetsi utlum. Mne se nezda mozne ze by ten barak mohl udelat
utlum >60dB . Pak by to pasivni vedeni mohlo neco zlepsit.