Vicenasobna elktronikca zarez?

Ondrej leguanolog@seznam.cz
Neděle Červen 7 12:02:26 CEST 2009

Kdysi jsem si také postavil elektronickou zátěž, ale ukázala se jako
velmi nepraktická - hlavně chlazení byl velký problém. Také použití více
MOSFETů je problém kvůli párování - rozdíly mezi tranzistory jsem měl i
trojnásobné. Návod je někde na www.hw.cz (ale mají tam chybu - je
potřeba rail-to-rail OZ!). Mnohem lepší je takový ten velký odpor
"šoupák" - snese velké napětí i proudy a nemusí se chladit atd. Bohužel
sehnat je v dnešní době je trochu problém. Pro opravdu velké proudy jsem
používal odporový drát ponořený do vody.

Odporem sice nevyzkoušíte dynamické vlastnosti, ale to pro opraváře není
potřeba.

OH