Vicenasobna elektronicka zatez?

Michal Gregor michalgregor@centrum.cz
Neděle Červen 7 08:55:20 CEST 2009

A co tak nejaky velky potenciometr? Mam tady jeden s odporovym dratem na
keramickem tele, stiha v pohode do 1A/ 5V.
Michal Gregor

----- Original Message -----
From: "Petr Zahradnik" <clexpert@clexpert.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Sunday, June 07, 2009 4:53 AM
Subject: Re: Vicenasobna elektronicka zatez?

Puvodni zprava ze dne 7.6.2009 od APA:

> A cena? Spis bych sel do neceho hotoveho uz :-))

No cenu neznam, protoze jsem to nepocital, kolik jsem do toho dal.
Spousty soucastek jsem uz mel, neco jsem samozrejme musel koupit. Ale
kdyz jsem s panem Strasilem komunikoval, tak mi rikal, ze to chteji
vyrabet i hotove. Tak se ho zeptej...

> Kdesi testovali PC zdroje a zatez meli snad z nejakych odporovych
> dratu...

Zatez si muzes snadno vyrobit z vykonovych odporu. Ja mam takovou
zatez take vyrobenou, skladam si ji podle potreby z 20W odporu
(paralelne). Takove odpory koupis treba v GME. V TME maji i 50W, 100W,
200W, 300W.

Ta elektronicka zatez ma tu vyhodu, ze si ji muzes nastavit plynule
podle potreby. A soucasne ma nevyhodu, ze ji muzes pouzit jen na
stejnosmerny proud. Takze ji nezapojis primo na transformator, kdyz si
ho chces zmerit, jak se otepli, jak poklesne napeti apod.

> prutok proudu pro male proudy (do 2 A?) by asi sel testovat nejakym
> lepsim multimetrem (ne klestovym ten pro male proudy neni moc
> presny), dejte tip...

To si muzes i dopocitat podle sestaveneho odporu a napeti. Jestli
chces merit jen ty 12V zdroje, tak si kup v GME ty 20W odpory 12 Ohmu.
No a kdyz ho tam zapojis, mas zhruba 1A odber. Kup si jich 6 a muzes
pripojovat paralelne, tim padem po Amperech od 1 do 6A. Mas to levny a
rychly...

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem