Zalohovanie pracovnych a inych dat, was: ATtiny2313 timer1

Lukáš Grepl L.Grepl@sh.cvut.cz
Čtvrtek Červen 4 15:03:04 CEST 2009

> A nemate nahodou nejaky jednoduchy navod na rozchodenie serveru, najlepsie na Win?

Nechce se mi číst celou diskuzi, možná už tu lecos zaznělo, ale pokusím
se zrekapitulovat možnosti použití SVN pod Windows, používáme to ve
firmě docela hodně.

Jako klienta jednoznačně TortoiseSVN, tam není co řešit. Plus je dobré
si nainstalovat řádkové utility, občas se to hodí (např. používáme
skripty se svn switch na "prolinkování" globálních adresářů - různých
knihoven - do jednotlivých projektů).

Server se dá řešit mnoha způsoby. Na lokálním počítači nemusíte mít
server vůbec, stačí jen TortoiseSVN, vytvoříte si v libovolném adresáři
úložiště a pak jej používáte přes file:///C:/Repository...

Totéž se dá udělat analogicky přes síťové sdílení, funguje to, nějakou
dobu jsme to používali (asi ve třech lidech), ale se zvětšujícím se
množstvím kódů v repository a při zejm. při vzdáleném připojení do sítě
(OpenVPN) to bylo neúnostně pomalé.

Dá se nainstalovat VisualSVN Server http://www.visualsvn.com/server/,
instalace systémem "další, další, ...", funguje, je to fajn. Obsahuje
Apache, WebDAV, SSL, vše integrované a přednastavené.

Uvedené metody můžete mimochodem libovolně kombinovat - tj. přistupovat
k jednomu repository zároveň přes lokální přístup, přes WebDAV (Apache)
atd...

Momentálně máme na linuxovém stroji Apache+WebDAV+SSL, beží to tam
společně s dalšími službami (eGroupware apod.), je tam několik
repository, funguje to pěkně. Zatím používáme víceméně z historických
důvodů server v1.4.x, TortoiseSVN různých verzí 1.4.x až 1.6.x, vše je
kompatibilní (jen některé funkce nejsou dostupné, zejm. automatické
sledování mergování).

Formá repository je pro různé přístupy pořád stejný (FSFS), takže se dá
jednoduše zkopírováním adresáře celé repository zazálohovat a zároveň
pak třeba používat offline na lokálním stroji.

Lukáš Grepl