RE: Re[2]: Ionizátor vzduchu

Novotny Pavel novotny.pp@atlas.cz
Pondělí Červen 1 22:16:50 CEST 2009

Na uvod si dovolim maly hystoricky exkurz.
od 30 let se zacinaji masove prosazovat polychlorovane bifenyly, davalo se to do barev, do chladicich medii, do hydraulickych oleju, zkratka do kde ceho.Zkratka supermatros, kdyz nekdo chtel barvu co drzi sahl po barve s PCB. Nojo, ale v USA si pocatkem 60. let vsimli, ze je to pekne svinstvo a mozna jedna z nejnebezpecnejsich latek co kdy clovek zacal masove vyrabet. Zhruba do roku 1967 trvalo nez se tak nejak zacalo povsechne vedet, co je PCB zac a pak v USA trvalo dalasich 10 let nez se PCB jako takove zakazalo.
To mame rok 1977. V CR se PCB vyrabeli do roku 1984 a az roku 1986 se nesmely latky s PCB vubec pouzivat.
Zpozdeni bezmala 10let.
Jake silenstvi nasledovalo asi vite, kdyz des prasknu, ze doma mate 2g PCB tak na vas a vas barak zautoci protichemicka jednotka a pokud to nahoodu rozleji tak vam zbouraji a sesrotuji barak.
Co tim chci rici, Evropa ma za USA zpozdeni a urednici reaguji az kdyz jim nekdo da prirucku a oni si v ni barevne podtrhnou buzerovat za xz.

Podobne to je s cistickami vzduchu. Takova Bionaire je americka firma, sveho casu byla cisticka vzduchu neco jako hlinikove oblozeni baraku cestati brazdili ameriku a kdo ji nemel byl spolecensky nemozny.
Pak si klimatologove (mereni 03 neni az tak trivialni a oni na to meji vybaveni)dalo praci a zmerilo obsah ozonu v prumerne mistnosti po par hodinach provozu zdravotne prospesne cisticky. VYsledkem je , ze uz vetsi cast statu v USA prijalo normy pro produkci ozonu.
Suma sumarum, doslo k radikalni zmene trhu a Bionaire uz cisticky v USA moc neprodava, no co tlaci je do Evropy a cestati brazdi cesle luhy. Osobne jsem si myslel, ze si to tu nikdo nemuze koupit, ale o5 jsem byl zcela mimo, hrnec Zeppter, vysavac Rembouš a cisticka vyduchu je tu kupodivu prodavaji docela dobre.

To ze je 03 silne toxycky je snad jasne, ze na VN korone ozon vznika je holy fakt, vse ostatni je jen zastirani problemu. Osobne jsem nenasel jediny duvod proc si takovy stroj koupit.

PN