[OT] Vykresleni funkce v programu Matematica?

Serych Jakub Serych@panska.cz
Pondělí Červen 1 18:59:55 CEST 2009

Knih o Mathematice existuji doslova desitky metru. Samozrejme vse kvalitni
pouze v anglictine. Nejlepsi prehled je asi zde:
http://www.wolfram.com/books/

Ted nedavno Wolframove take vydali zPDFkovany help (3668 stran ve 23 svazcich
za $385 :-), ale podstatne je, ze si to cele muzete free stahnout na:
http://www.wolfram.com/learningcenter/tutorialcollection/ Oproti zivemu helpu
to ma tu vyhodu, ze si pozadovane casti muzete snadno vytisknout a navic je
to hezky usporadane.

Vlastni help je pak fenomen sam o sobe. Takhle dokonalou napovedu jsem poprve
a do Mathematicy naposledy videl pouze u prvnich prekladacu firmy Borland.
Vse je zive, temer dokonale provazane a napoveda sama funguje v Mathematice,
takze na tam uvadenych prikladech muzete rovnou v helpu provadet experimenty
a ruzne je modifikovat atd.

Ja osobne jsem zacinal s free web seminari od wolframu a ted se nejvic ucim
tim, ze si z http://demontrations.wolfram.com stáhnu demonstration podobnou
tomu, co chci řešit, a v ni vždy najdu spoustu inspirace.
Ale fakt je, ze takova demonstrace JPEG komprimacniho algoritmu, na ktere ted
pracuji je pouhych cca 5 stranek kodu a presto jsem nad tim stravil pres 14
dni intenzivni prace, a to to jeste ma nejake mouchy.

Jakub Serych