odchytavani komunikace ethernetu

Slavomir Skopalik skopalik@elektlabs.cz
Čtvrtek Červenec 30 13:19:23 CEST 2009

Dobry den,
pokud pod pojmem xport myslite neco jako prodava papouch
(prevodnik RSxxx - ethernet), tak to se nejlepe odchytava
pomoci utoku typu Man-In-Middle.

Posledne jsem takto louskal S7/200 a S7/300 a bez problemu.

Utok spociva v tomto:
1. zmenite IP adresu xportu (predpokladam, ze port, na kterem xport
posloucha znate)
2. zmenite IP adresu vaseho NB na puvodni adresu toho xportu
3. napisete si program, jenz bude poslouchat na puvodnim portu xportu,
  prijata data bude logovat a zaroven posilat do PLC a opacne.
Svuj program postupne upravujete, aby rozumel datum, vysledek je pak
je protokol a obsah komunikace.

Pro klasicky odposlech ethernetu je vyborny Etheral + ARP poisoning
(www.oxid.it).

	Slavek

Ing. Slavomir Skopalik
Jednatel spolecnosti