Re: OT - zase elektrocentrála :-)

APA navrhpcb@gmail.com
Středa Červenec 29 19:55:11 CEST 2009

> [...]
> jen jeden a bylo to nekdy na pomezi 70. a 80. let v zime, kdy naprselo a
> pritom mrzlo a udelaly se takove namrazy, ze to potrhalo vedeni vsude mozne)
> mivame nekolikrate do roka. Na elektrine mam zavislou vodu (3faz domaci
> vodarna), vareni (3faz. el. sporak, ten by sel prepojit na 1faz, ale bral by
> nekrestansky velke proudy), lednici, mrazak, bojler (zenska cast rodiny
> mi tam nepojede, pokud se vecer nebudou moci vykoupat v horke vode) a proto
> kdyz uz chci stavet centralu, poohlizim se spise o drive uvedenem vyssim

Pokud jde vedeni nad zemi, je to minimalne na notebook nebo UPS.
Borecek z televize co stavi zahrady si dal na zahradu nejaky vetrnik a
mel u toho baterky :-) To by melo byt i na mensi LCD panel po dobu
nekolika hodin, anebo svicky a cerna hodinka take neni na skodu...

Co se tyka pohasinani, no, musim rici ze hlinik je hodne rozsireny a
kdyz mi doma zapne kompresor lednice tak to take jde videt, kdyz zapnu
gril, tak to pohasne jiz neprehlednutelne, z toho bych si ale nic moc
nedelal :-) Jen by me zajimalo, jestli tu cirkularku budete honit i na
tu elektrocentralu.

No, pokud bude krize, tak aby to nebyla chata nekde na rane, jeste to
chce dobry sklep ve skale, to odola i radiaci :-) V romanu Malevil
take prezili diky sklepeni a jak se jim pak ten traktor s trochou
nafty hodil na odtahovanio mrtvol.

>  Co se globalnich krizi tyce, vubec bych se nedivil, kdyby se drive ci
> pozdeji neco semlelo. Nevim, jaka bude dostupnost nafty, ale doufam, ze
> ten fritak snad k mani bude. V nejhorsim - mam dost velkou zahradu, tak
> oseju repku :-))).
>
> Inu, asi je vase obec lepe elektrifikovana nez ta nase samota :-).

Jo uz je to v zemi, i kdyz samoty jsou vzduchem.

> Tak mi reknete, za kolik sezenete 15 - 20 kVA naftovou centralu v Lidlu
> nebo v Obi a budeme licitovat :-). Ja si dal strop 15k vcetne logiky pro
> automaticky start/stop :-). Centraly s trvalym odberem 600W a spickovym
> 800 pro mne fakt nemaji smysl. Nadto, pokud by byla vykonova rezerva, by
> si mohli natahnout kabel sousedi a treba by to utvrdilo vzajemne vztahy
> :-).

No to bych doporucil, kdyz to neudelate, udaji vas ze tam mate nejaky
smrady a divny zvuky :-)
Co se tyka logiky startovani - uz mi to doslo, vy si chcete sehnat
dotace na solar, pak (nejen) pri vypadku el. energie jim to tam
pustite a budete vydelavat :-D Starosta vas pochvali, protoze kdyz
vypadne proud, tak vlastne do casti vesnice vlastne dotlacite stavu
:-)

Genialni myslenka, slo by to takto udelat resp. kudy tece ten "eko"
proud ode mne do CEZu, pocitam tze po stejnych dratech az k
nejblizsimu transformatoru?

Jinak nevim na co pro nouzovku hned 15 000 W to je vic nezu vam tam
rezervuje dava CEZ ne?

Na to staci 16 koni) asi bude ten generator + logika? Musi to nekdo
vymyslet jak nato, protoze tohle bezne stoji asi ranec.
Ja myslel ze chcete na svetlo a telku a ne ze tim chcete ohrivat vodu
a cirkularku dohromady :-)