walkman (uz ked sme u tej modernej techniky

Úterý Červenec 28 12:13:19 CEST 2009

Ano, tohle šlo na tlustých studiových páskách (50um) a na rychlosti 38. Já
jsem se vždycky zabýval amatérským záznamem zvuku,
http://fonoklub.wz.cz/
tedy tenké pásky (25um) a rychlost 19. Rozhlasáci nám občas na našich
seminářích dělali školení a říkali že na rychlosti 19 stříhat nejde :-) že
jejich reportéři něco natočí na r. 19, pak to ve studiu zkopírujou na r. 38
a to se teprv stříhá. Je tam všechno 2x delší, to místo se líp hledá. Taky
styk pásku s hlavou byl u tenkého pásku na slepce problém, pásek se zvlnil.
Tlustý studiový pás byl na slepce pěkně rovný. Taky jsem měl možnost stříhat
na rychlosti 38 (zvuk k filmu, magneťák synchronizovaný s 8mm promítačkou) a
byl to dost rozdíl. Taky ta přesnost střihu byla potřeba větší, měřilo se
pravítkem a zkoušelo se - stříhalo se nebo dolepovalo po centimetrech.
Profíci na to zase měli magnetofonový pás s perforací - kolik oken se
vystřihlo z filmu, tolik z pásu. A taky to šlo - bez počítačů :-)

Anděl

----- Original Message -----
From: "Kručinský Ladislav" <ladislav.krucinsky@linde-mh.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Tuesday, July 28, 2009 9:33 AM
Subject: RE: walkman (uz ked sme u tej modernej techniky

Já jsem si v našem ATS (Amatérské Televizní Studio - vybavené vyřazenou
profesionální technikou) hrával s magnetofony SJ103 (Sander Jansen). Myslím
že grif na zavedení pásky do toho stroje mi ještě zůstal...
A s tím střiháním - ta SJ103 ještě nůžky neměla - mívaly je STUDERy stejné
věkové kategorie ale ty nikdo nevyřazoval kvůli jejich spolehlivosti. Ty
nůžky nebyly automatické ale na přehrávací hlavě jste si našel místo a pak
posunul pásek o jednu otáčku takové lehoučké barevné kladky která se
dotýkala pásku  a dostal jste místo nad tlačítkem ovládané nůžky. Střih - a
dál do mechanické lepičky - sehnat do ní správnou lepicí pásku Scotch 3M
dalo tehdá dost prošení a škemrání ale vždycky nám nějaký zvukař zbytek
cívky věnoval.
Jojo ...
L. Kručinský