koaxiálni kabel 35 ohmu - kde koupit ?

Daniel Valuch daniel.valuch@orange.fr
Čtvrtek Červenec 23 14:08:30 CEST 2009

vidim ze vas to zaujima, tak si dovolim z cisto pedagogickych dovodov
par obrazkov :-)
To 35 ohmove vedenie ako ste uz spomenuli transformuje impedanciu z 25
na 50 Ohmov. Impedanciu dostanete ako geometricky priemer Z1 a Z2, ked
sa pozrete do Smithovho diagramu uvidite preco. transformovana
impedancia na tom vedeni sa pohybuje po kruhu okolo impedancie vedenia
35 Ohm. Na jednej strane mame 50, na druhej 25 ohmov.
Co sa tyka filtra harmonickych tam je to trochu horsie. Kabel samotny
nic nefiltruje a energia harmonickych sa musi niekde spotrebovat. To co
ten pan spomina na stranke by sa dalo interpretovat asi tak ze na
parnych harmonickych je zosilnovac pomerne neprisposobeny takze cast
harmonickeho signalu je odrazena priamo z vystupu zosilnovaca naspat. To
neprisposobenie je ale "len" radovo -10dB, takze 90% vykonu harmonickych
pojde von tak ci tak. Prisposobenie na neparnych harmonichych je
perfektne (kedze ide o vedenie ktoreho parametre sa opakuju kazdym
nasobkom vlnovej dlzky), takze vsetko pojde von.
Obrazky som dal sem http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/temp/kabel/
To co mate na vystupe nie je cirkulator ale 90° hybrid (4 portovy
zlucovac/rozdelovac vykonu s fazovym posunom 90 stupnov). Ak vstupy
oznacime A a B tak na jednom vystupe dostanete signaly A+B a na druhom A+jB.
Viacej si o nom mozete precitat napriklad tu
http://www.ittc.ku.edu/~jstiles/723/handouts/section_7_5_The_Quadrature_Hybrid_package.pdf
Ak chcete zosilnovac pouzivat s takymto zlucovacom na vystupe musite
rovnako rozdelit vstupny budiaci signal 90 stupnovym hybridom.
Druhy typ hybridu ktory sa casto pouziva a vyzera skoro rovnako je 180°
hybrid, ktory ma na vystupoch signaly A+B a A-B.
Vami spominany cirkulator ma inu funkciu. Cirkulator je nereciprocny
obvod ktorym sa signal siri jednym smerom s minimalnym utlmom a opacnym
smerom s vysokym utlmom, nieco viac napriklad tu
http://www.g1sle.com/files/downloads/circulator.pdf
Vdaka vasmu mailu som nasiel velmi peknu zbierku poznamok ku prednaskam
z VF techniky http://www.ittc.ku.edu/~jstiles/723/handouts/ :-))
b.